Viņš atzina, ka ir bažas par likuma pieņemšanu otrajā lasījumā, kad deputāti balsos par iesniegtajiem priekšlikumiem, un šo balsojumu iznākumu iepriekš ir grūti prognozēt.Finanšu ministrs varētu justies drošāk, ja koalīcijā valdītu savstarpējā uzticība un partneri par visu būtu vienojušies, bet tā tas nav. Agrāko gadu pieredze rāda, ka šādos gadījumos premjers raugās pēc atbalsta opozīcijā. Opozīcijas partijām budžeta izskatīšanas gaitā varētu būt liela loma, jo kā Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS), tā Saskaņas centrs var gan bloķēties ar kādu valdības partiju un nobalsot vienu vai otru iniciatīvu pretēji Finanšu ministrijas pozīcijai, tiklab atbalstīt premjera partiju Vienotība, ja tā nevar vienoties ar kādu partneri.
Visu Latvijai!-TB/LNNK frakcijas vadītājs Einārs Cilinskis apstiprināja, ka finanšu ministra minētie riski pastāv, jo par Nacionālajai apvienībai būtisko uzturēšanās atļauju jautājumu nav panākta vienošanās. Nevarot izslēgt arī iepriekš neparedzētus balsojumus, kad "kaut kas tiek nobalsots papildus". Apvienība apzinās, ka termiņuzturēšanās atļauju pilnīgu atcelšanu tā nepanāks, taču tas nav tik nenozīmīgs jautājums, kā tiek pasniegts. "Uzturēšanās atļauju bizness ved valsts ekonomiku nepareizā virzienā," teica Cilinskis.
Valsts budžeta projektu, vidēja termiņa budžeta ietvaru, kā arī
pavadošos likumprojektus ceturtdien, 3.oktobrī, Saeima paredzējusi nodot
komisijām. Pēc divām nedēļām 17.oktobrī paredzēta tā izskatīšana pirmajā lasījumā, bet galīgajā lasījumā iecerēts valsts budžetu pieņemt
6.novembrī.
Visu rakstu lasiet laikrakstā Diena ceturtdien, 3.oktobrī!