Jauniešu iecienītākie elektronikas preču zīmoli ir "Sony", "Apple" un "Samsung", savukārt vecākā paaudze dod priekšroku "Samsung", "Electrolux" un "Tefal".Otrs atbildēs visbiežāk minētais kritērijs izvēloties elektronikas preces ir akcijas piedāvājumi, ko atzīmēja 28% respondentu. Savukārt 18% aptaujāto ir svarīgs komforts, tāpēc, pērkot preci, viņi īpašu uzmanību pievērš tehnikas inovācijām. Tikai 5% respondentu kā svarīgāko faktoru atzīmēja preces cenu un atzina, ka patlaban izvēlas vislētāko preci elektronikas un sadzīves preču grupā."Patērētāju sabiedrībā pircēja identitātei ir ļoti liela nozīme. Varētu teikt, ka lietas, kas ir mums apkārt, veido mūs par pilnvērtīgām personām. Proti, es esmu tas, ko valkāju un ko lietoju, nevis tas, ar ko nodarbojos. Iepērkoties cilvēku mērķis ir ne tikai iegūt materiālu vērtību, bet arī pastāstīt un apliecināt sev un citiem, "kas mēs esam". Pastāv arī tendence tērēties pāri saviem līdzekļiem ar mērķi paust sava veida pārākumu un izrādīt citiem savu it kā turību. Tāpēc nereti neiegādājamies lētākās preces, lai citi nedomātu, ka neko citu nevaram atļauties. To, ka cena nav noteicošais princips, izskaidro arī tendence izvēlēties pārbaudītas vērtības un uzticēties pazīstamiem zīmoliem. Preci var skatīt arī kā iekāres objektu, kas šķiet īpaši vērtīgs tāpēc, ka tieši cenas dēļ "pretojas" pircēja vēlmei to iegūt,” patērētāju uzvedību komentēja sociālantropoloģe Agnese Cimdiņa:Arī jaunākā Baltijas valstu pircēju ieradumu pētījuma rezultāti apliecina, ka Latvijā lielākā daļa pircēju pievērš uzmanību tieši kvalitātei, nevis cenai.Aptaujā tika noskaidrotas atšķirības zīmolu popularitātē dažādās paaudzēs. Jauniešu vidū pirmo vietu un 24% respondentu atzinības saņēmis zīmols "Sony", ar 22% otro vietu ieņem "Apple", bet trešajā vietā ar 18% atrodas "Samsung". Savukārt vecākā paaudze priekšroku dod "Electrolux" (18%), "Samsung" (14%) un "Philips" (11%) tehnikai, bet jauniešu iecienītākais zīmols "Sony" vecākās paaudzes vidū guvis tikai 7% atbalstu. Tajā pat laikā jauniešu vidū tik populārais "Apple" vecākās paaudzes uzmanību izpelnījies minimāli.
Jauniešiem svarīgāks par cenu ir produkta zīmols
Lielākā daļa jauniešu, izvēloties elektronikas preces, paļaujas uz pazīstamiem zīmoliem un tikai nelielai daļai galvenais izvēles kritērijs ir cena, liecina uzņēmuma “Elkor” veiktais pētījums. Par populārāko zīmolu latviešu jaunās paaudzes vidū atzīts “Sony”. Lielākā daļa jaunieši vecumā līdz divdesmit gadiem, izvēloties elektronikas preces, paļaujas uz pazīstamiem zīmoliem (50%), kas pats par sevi garantējot kvalitāti un izvēlētās preces kalpošanas ilgumu, liecina uzņēmuma “Elkor”veiktā aptauja.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.