Mūsu reitingam jau no augusta beigām-septembra sākuma bija augšupejoša tendence, un vēlēšanās neizlēmušie parasti pārdalās par stiprākajam un augošākajam. Iemesls bija ļoti veiksmīga stratēģiskā izšķiršanās kampaņā, veiksmīgi koncentrējies uz premjeru – mums bija spēcīgākais piedāvājums šajā žanrā," intervijā "Neatkarīgajai" pastāstīja Rīgas domes deputāts Edgars Jaunups ("Vienotība"). Reklāmas aģentūras "McCann Erickson Riga" direktors Ainārs Ščipčinskis gan apkalpoja "Vienotību" kampaņā, gan tai ziedoja maksimālo summu – 18 tūkstošu latu. " A. Ščipčinskis ir veiksmīgākais cilvēks reklāmas biznesā Latvijā, ar nopietnāko aģentūru, kurš, daudzus gadus strādājos reklāmā, ir nopelnījis daudz naudas... Ar reklāmas aģentūra „McCann Erickson Riga" JL strādāja jau vairākus gadus. Aģentūras izvēle, manuprāt, ir viena no veiksmes atslēgām, jo aģentūras cilvēki, atšķirībā no Ērika Stendzenieka, politisko reklāmu neveidoja kā tomātu pirkšanu tirgū, bet piegāja darbam kā sociālam procesam, kas vairāk jāskaidro, ne tik daudz jāreklamē, saprata, ka jāmeklē jaunas metodes, kā pasniegt sevi un izgaismot konkurentu vājumu. Viņi bija iekšā jau, sākot jau no "Vienotības' vizuālās identitātes izveides pagājušā gada nogalē kā konsultants, un kā aģentūra kampaņai tika izvēlēta pavasarī," skaidro E.Jaunups. "Pirmais – krīze. Cilvēkiem ir mazāk naudas, daudzi uzņēmēji pat savus personiskos resursus investējuši biznesā, lai to glābtu. Otrs – cilvēki baidās ziedot, jo baidās tikt izvazāti pa medijiem, baidās, ka politiķi baidīsies pieņemt objektīvus lēmumus attiecībā uz viņiem, kur viņi būs uzvarējuši godīgā konkursā, ka uzvara tiks saistīta ar ziedojumu partijai. Protams, PLL ir bijušas noturīgākas, ilglaicīgākas attiecības ar uzņēmējiem, kas viņiem arī nodrošinājis lielāku finansējumu, arī viņu pašu līderi finansiāli ir ļoti spējīgi un var vieglāk uzrunāt saistīto cilvēku loku. Bet tādu īpašu ziedotāju pārmešanos uz PLL vai tagad atpakaļ, neesmu jutis,"uz jautājumu - "Kāpēc bija grūtības piesaistīt ziedojumus? Krīzes laiks, vai varbūt PLL ar savu uzņēmēju aizstāvju karogu nosmēla krējumu?" atbild domnieks. "Vienotības" valdes loceklis uzsver, ka VL!-TB/LNNK ir piedāvājums būt valdībā. Bet bez piedāvājuma būs jāliek arī paraksti zem valdības deklarācijas, kurā būs ļoti grūti un svarīgi principi. Daudziem būs aicinājums iet populisma taku, bet mums bija divi galvenie populisti, kas abi palika ar astoņiem mandātiem. Runāt par to, kas beigās būs koalīcijā, varēsim tad, kad viņi būs uzlikuši parakstus zem valdības deklarācijas, kurā būs lēmumi par budžeta konsolidāciju, iespējams, vairāk kā par 350 miljoniem latu.Jaunups uzskata, ka Rīgas dome iegūtu, ja būtu partnerība ar valdību. Ja izdosies kāda sadarbība ar SC, nav šaubu, ka arī Rīgas domes vadībā tiks iesaistīti Vienotības pārstāvji. Bet es personīgi domāju, ka nav domē jāmaina koalīcija, bet jāiesaista otra lielākā frakcija – Vienotība ar 22 deputātiem – vadībā, iedodot atbildību par kādām jomām. Ja izveidosies sadarbība ar SC valdībā, esmu pārliecināts, ka izveidosies sadarbība arī Rīgas domē. Bet esmu pret LPP cilvēku mešana ārā no amatiem komitejās.
Jaunups: priekšvēlēšanu kampaņas veiksmes atslēga nav tomāti
Priekšvēlēšanu kampaņas veiksmes atslēga nav tomāti, bet gan pārdomāta stratēģija un veiksmīgs piedāvājums-premjers," uzskata "Vienotības" priekšvēlēšanu kampaņas koordinators, Rīgas domes deputāts Edgars Jaunups. "Par to, ka Vienotība var uzvarēt Saskaņas centru (SC), man nebija šaubu – SC vēlētājs bija izlēmis; starp neizlēmušajiem bija galvenokārt latviešu partiju vēlētājs.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.