Uzaicinājumu izmēģināt telefonsakarus nodrošinošo iekārtu saņēmusi arī nacionālā aviokompānija AirBaltic, taču vadība nolēmusi, ka lidmašīnas salonam arī turpmāk jābūt vietai, kur pasažieri viens otru netraucē ar runāšanu pa telefonu. Turklāt iekārtu uzstādīšana nav lēta, un kādam būs jāsedz izmaksas.
"Vienā lidmašīnā atbilstošas aparatūras uzstādīšana maksā 50 tūkstošu eiro. Tas neietver sertificēšanas izmaksas. Lietošanas izmaksas nebūs mazas, jo sakarus nodrošina ar satelītu palīdzību," Dienai skaidro AirBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags. Viņš pieļauj, ka tas varētu sadārdzināt sarunu izmaksas.
Arī citu aviokompāniju pārstāvji lēš, ka viena sarunas minūte no lidmašīnas salona varētu maksāt līdz trīs eiro. Tieši tik dārgas sarunas ir AirFrance pasažieriem. Turklāt pagaidām vienlaikus spēj runāt tikai seši pasažieri, jo bāzes stacija salonā ir vāja.
V.Hamiltons šādiem izcenojumiem nepiekrīt. Viņš uzstāj, ka Ryanair reisos sarunas minūte maksās tikpat, cik parasts starptautiskais zvans.
AirFrance eksperimentālajos reisos tālrunis jāizslēdz pacelšanās un nolaišanās laikā. Kad lidmašīna sasniegusi trīs kilometru augstumu, pie jostas ikonas iedegas informatīva zīme, kas vēsta par atļauju ieslēgt tālruni.
Ja Eiropas Komisija ir devusi zvaniem no lidmašīnām zaļo gaismu, tad ASV Federālā Komunikāciju komisija, aizbildinoties ar traucēšanu lidmašīnas iekārtām un terorisma draudiem, joprojām tos aizliedz.
Sistēmu ražotāji noliedz iespēju, ka telefona signāls var izraisīt avāriju. Viens no diviem tehnoloģijas piegādātājiem, kompānija OnAir, paziņojusi, ka signāla pārraides līmenis ir tik zems, ka lidmašīnai netraucē. Ryanair apgādājošā OnAir ir lidmašīnu būvētāju Airbus izveidota firma, kas par bāzes vietu izvēlējusies Šveices pilsētu Ženēvu. Otrs ir britu un norvēģu kopuzņēmums AeroMobile.
Lai nodrošinātu sakarus, rokas bagāžas nodalījumā ievietoti mazi raidītāji, kas uztver mobilā tālruņa signālus. Visi raidītāji kopā salonā izveido sakaru tīklu, kas novada signālu uz salonā novietoto bāzes staciju. Tā caur satelītu pārraida signālu uz mobilo sakaru tīklu uz zemes.
Eiropas otrais lielākais pasažieru pārvadātājs Lufthansa pavēstījis, ka nepiedāvās šādu servisu, jo pasažieri to nevēloties. "Mūsu pasažieri mums pavēstīja, ka negrib troksni salonā," laikrakstam International Herald Tribune stāstīja Lufthansa preses pārstāvis Tomass Jahnovs, "viņi saka: zvanīs telefoni, un cilvēki runās, bet man jāguļ, jo man jāatpūšas pirms darījumu tikšanās nākamajā rītā. Viņi negrib, lai viņus traucē. Jo īpaši nakts reisos".
Ryanair komunikāciju nodaļas vadītājs Pīters Šerards uzskata, ka lidmašīna nav nekāds guļamvagons: "Mūsu lidmašīnās vienmēr ir troksnis. Cilvēki nemitīgi staigā pa eju, ēd, grabina naudu."
Labā ziņa ir tā, ka pārskatāmā nākotnē izvēles iespēja netiks atņemta. Eiropā mobilos sakarus pagaidām apņēmušās piedāvāt Air France-KLM, Ryanair, Portugāles aviosabiedrība TAP un vēl viena otra maza kompānija.