Jau vēstīts, ka Latvenergo par pusmiljonu plāno iepirkt auto no uzņēmuma Auto Italia. To īpašnieki pēdējos gados ziedojuši lielas summas partijai Tēvzemei un Brīvībai/LNNK, bet iepirkuma izsludināšanas laikā ekonomikas ministrs bija tēvzemietis Kaspars Gerhards. Ekonomikas ministrija ir energouzņēmuma akciju turētāja. Ieceri nobremzējusi krīze, kad premjers Valdis Dombrovskis (JL) visām valsts iestādēm uzdeva ar Finanšu ministriju (FM) saskaņot tēriņus, kas lielāki par simts tūkstošiem latu. FM uzskata, ka Latvenergo autoparka nomaiņu varētu atlikt vismaz uz gadu, uzņēmums tam nepiekrīt. FM lūdza A. Kamparu sniegt savu vērtējumu, kurš tikās arī ar uzņēmuma vadību.
"Latvenergo šajā brīdī būtu jārīkojas kā rūpīgam saimniekam," ministra pozīciju Diena.lv atklāja viņa preses sekretārs Sandris Sabajevs. Ministrs uzskata, ka tik apjomīgu iepirkumu šobrīd nevajadzētu veikt, bet runa varētu būt par "piecām, desmit, piecpadsmit automašīnām".
Februārī Latvenergo izsludinātajā transportlīdzekļu konkursā piedalījās 12 firmas, bet uzvarēja divas, liecina uzņēmuma sniegtā informācija. Par deviņu Ford pikapu piegādi uzvarēja Baltic Motors. Savukārt Auto Italia ieguva lielāko pasūtījuma daļu — 52 pilnpiedziņas Fiat Panda un piecu mikroautobusu piegādi. Latvenergo transporta nodrošinājuma direktors Edgars Utāns stāsta, ka abas firmas izteikušas labākos piedāvājumus — cenu un apkopes servisu. Ņemot vērā apjomu, vienas Fiat Panda cena būtu 7670 latu (salonā vidēji Ls 8500).