Avīzes 13. lappusē redzamajā reklāmā Štokenbergam, kurš nodēvēts par “Štokiju”, pārmesta nodokļu nemaksāšana. Tāpat tajā minēta norāde ar aicinājumu lasīt portālus www.puaro.lv un www.pietiek.com.
Gan LA galvenā redaktore Linda Rasa, gan LA reklāmas nodaļas direktors Aigars Stankēvičs uzskata, ka tā ir parasta reklāma. “Tā netiek vērtēta kā politiska reklāma. Tas ir jūsu pieņēmums. Reklāmas pasūtītāji ir divi portāli,” norādīja Stankēvičs, tā liekot, noprast, ka reklāmu apmaksājuši puaro.lv un pietiek.com.
“Zinu atbildi, bet neatklāšu to. Gribu, lai saglabājas intriga,” tā par reklāmas apmaksātāju portālam Diena.lv sacīja Puaro veidotājs Jurģis Liepnieks. Arī Pietiek.com veidotājs Lato Lapsa saistību ar šo reklāmu noliedza. “Pietiek.com tur ir norādīts, jo kāda privātpersona vērsās pie manis un vēlējās izmantot portāla materiālus ar nosacījumu, ka atsauce uz portālu ir obligāta,” sacīja Lapsa.
Tomēr Kažoka uzsvēra, ka LA labi saprot, kas ir politiskā reklāma, par ko liecina tajā pašā avīzes numurā publicētā Aivara Sluča reklāma, kurā viņš aicina balsot par Nacionālo Apvienību Visu Latvijai! – Tēvzemei un Brīvībai/LNNK. “Mediju atbildība ir politiskās reklāmas apzīmēt kā politiskās reklāmas,” sacīja Kažoka.
Pats Aigars Štokenbergs atzina, ka tā izskatās pēc nomelnošanas kampaņas, jo portāla Puaro.lv autori ir saistīti ar politiskām partijām. Tāpat viņš pieļāva, ka no tā iespējams iegūst Zaļo un zemnieku savienība.
Kažokas uzmanību piesaistījušas arī Puaro.lv reklāmas LNT, kurās izteikti pārmetumi vairākām partijām. Arī tajās nav norādes, ka tās ir politiska satura reklāmas, tādēļ uzskatāmas par nelikumīgām. “Mērķis ir nevis likt doties uz attiecīgo portālu, bet gan vēlētājiem galvā iezombēt tēzes, lai ietekmētu vēlēšanu rezultātus,” uzskata Kažoka.
Pētnieces rīcībā nonākusi informācija, ka laika periodā no 1. līdz 4. septembrim LNT demonstrētas Puaro.lv reklāmas izmaksājušas aptuveni 12 tūkstošus latus, nerēķinot PVN. Tiesa gan priekšvēlēšanu aģitācijas likumā norādīts, ka ar partijām nesaistītas personas, kas savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju vai reklāmas izvietošanu, sponsorēšanā drīkst iztērēt ne vairāk kā 3000 latu. “Tiek brutāli rullēts pāri likuma normām,” uzskata Kažoka.