Veiksmīgāk pārdoti gada sākumā izziņotie koncerti, taču vēlāk izziņotajiem bijis jūtams, ka cilvēki jau savu koncertu budžetu iztērējuši, un tos izpārdot kļuvis arvien grūtāk. Sezona bijusi pat tik piesātināta, ka apmeklēt pasākumus traucējis ne vien naudas trūkums, bet arī laika trūkums. Konkrēti par pasākumiem, kuri bijuši neveiksmīgākie, organizētāji runā nelabprāt, taču nenoliedz, ka bijušas vilšanās. Tomēr izstāties no spēlēs_ Dienas _aptaujātās koncertaģentūras un pasākumu organizētāji negrasās, un labu, lai arī ne tik plašu piedāvājumu viņi sola arī nākamgad.
Mīl vieglo un pazīstamo
"Jāsecina, ka cilvēkus tomēr vairāk piesaista vienkāršas melodijas un pazīstami vārdi. (..) Varu pateikt, ka daudz kas no tā, ko mēs rīkojam, bijis vienkārši mēsls. Žēl, ka izcili mūziķi, salīdzinot ar kaut kādām popzvaigznēm, netiek novērtēti," saka koncertaģentūras FBI pārstāvis Kristaps Kārkliņš. Lū Rīda un Boba Dilana koncertus, kuros būtu gribējies redzēt vairāk apmeklētāju, FBI esot rīkojis vairāk izglītošanas, ne peļņas nolūkos. 34 gadus vecais pasākumu un koncertu mīļotājs Guntars Ruskuls gan norāda — piemēram, Lū Rīda koncerts vienkārši šķitis par dārgu. "35 lati — 70 lati par diviem — uz Lū Rīda koncertu likās tomēr par traku," viņš noteic. Kopumā FBI sezonu Rīgā un Viļņā būšot beidzis plusos, pateicoties veiksmīgi izpārdotajiem koncertiem uz Metallica, Avrilu Lavinju, Linkin Park un Korn. Rīgā FBI rīkotos koncertus kopumā apmeklējuši ap 100 000 cilvēku. Šajā sezonā vēl gaidāms viens liels koncerts — R.E.M. Tiesa arī tur jūtams, ka ne visiem atlikusi nauda šī koncerta apmeklējumam. Patlaban izpārdota apmēram puse Arēnas Rīga. Neskatoties uz to, FBI sola vairākas lielas zvaigznes uz Rīgu vest arī nākamgad.
Festivāli ķepurojas
Koncertaģentūras Positivus Music vadītājs Ģirts Majors atzīst — gandrīz
visi koncerti šajā gadā aizvadīti ar mīnus zīmi, tomēr Positivus
mierina veiksmīgā festivāla norise. "Gads bija grūts, kā prognozējām
(..). domāju, ka izspiedām labāko, ko varējām pie esošās situācijas.
Mēs gan vēl optimistiski raugāmies uz pāris pasākumiem, kas plānoti
gada otrajā pusē," stāsta Ģ.Majors. Visticamāk, uzņēmums beigs šo gadu
ar samērīgiem zaudējumiem, kurus pieļauj apgrozījums un saistības.
Nākamgad un arī turpmāk koncertaģentūra sola arvien lielāku uzsvaru
likt uz Positivus festivālu, mazāk pievērsties koncertiem. "Protams,
būs lielie vārdi, bet mazāk pievērsīsimies mazākiem pasākumiem,"
piebilst Ģ.Majors. Tiesa, arī festivāls, kuru katru dienu apmeklējuši
9000 cilvēku, kas ir trīsreiz vairāk nekā pērn, nav nesis peļņu, taču
jebkurā gadījumā pa nullēm festivālu noorganizēt Positivus Music
plānojis tikai nākamgad. Cerības galvenokārt tiek liktas uz
sponsorēšanu, kas ir labs peļņas avots festivālam līdztekus biļešu
tirdzniecībai.
Grūtāk šogad gājis Fonteina festivālam Liepājā, kur atbrauca ap 1000 cilvēku pretstatā pērn uzņemtajiem 3000, kas, protams, nozīmē mīnusus, atzīst Fonteina pārstāvis Edgars Āboliņš. Iemesli vēl tikšot vērtēti un festivāls nākamgad notikšot atkal. Kā atzīst G.Ruskuls, pasākumu neapmeklēšanas iemesls ne vienmēr meklējams tēriņu ierobežošanā, bet arī laika trūkumā, jo pasākumu ir daudz — šī iemesla dēļ viņam nācies izvēlēties starp Fonteina un Positivus festivālu, paliekot pie pēdējā. Otrs Liepājā notiekošais festivāls Baltic Beach Party šogad tomēr sagaidījis vairāk apmeklētāju nekā cerēts. Plānoto 40 000—50 000 vietā atbraukuši 55 000, kas nozīmē, ka pasākums ticis cauri ar plusiem, stāsta organizētāju pārstāvis Edgars Džiguns. Lai arī tas ir mazāk, nekā pērn piedzīvotie 62 000 apmeklētāju, organizētāji par rezultātu pašreizējā ekonomiskajā situācijā un piesātinātajā tirgū ir gandarīti, apgalvo E.?Džiguns.