"Aptuveni puse no visām laulībām tiek šķirtas, mums ir daudz vientuļo māmiņu, daudzi bērni regulāti tiek atstāti bez uzraudzības vai pamesti," nepieciešamību skolās ieviest atsevišķu mācību priekšmetu - ģimenes mācība - pamato Rīgas domes deputāts, Kristīgo draudžu kolēģijas darba grupas vadītājs Jānis Šmits. Viņš cer, ka pilotprojektu jau nākamajā mācību gadā, iespējams, izdosies ieviest atsevišķās skolās.
"Vairākkārt esam saņēmuši sūdzības no vecākiem par to, ka skolās bērni nereti tiek mudināti uz agrīnu dzimumdzīvi. Arī es uzskatu, ka seksuāla rakstura informāciju bērniem nevajadzētu pasniegt atrauti no ģimenes konteksta. Mēs tomēr esam ieinteresēti, lai mūsu bērni izaug harmoniskā un sakārtotā vidē," sacīja J. Šmits, taču šobrīd vēl nevarēja pateikt, kāda vecuma skolēniem jauno mācību priekšmetu vajadzētu pasniegt.
Pavasarī IZM tiks iesniegta vēl viena programma, ko izstrādājuši luterāņi un katoļi. Tā paredz pagarināt kristīgās mācības priekšmeta apguves laiku līdz 6.klasei. "Šobrīd starp skolēniem valda atmosfēra, kas liecina par labo tikumu aizmiršanu vai nezināšanu. Tikai kristīgs cilvēks spēj būt atbildīgs pret sevi un apkārtējiem," nepieciešamību pagarināt šī mācību priekšmeta apguvi pamato katoļu baznīcas kardināls Jānis Pujats.
Luterāņu baznīcas arhibīskapa Jāņa Vanaga asistente Helēna Andersone stāstīja, ka ministrijā konceptuāli atbalsta kristīgās mācības priekšmeta ieviešanu 4. - 6. klasēs, taču grūtības rada atrast vietu jau tā noslogotajā bērnu mācību programmā. Jauna priekšmeta ieviešana nedrīkstot radīt papildus slodzi skolēnam, tas nozīmē, ka kāds priekšmets no programmas ir jāizņem, taču par to izšķirties būtu grūti.
Runājot par jaunās programmas saturu, viņa norādīja, ka kristīgās mācības ietvaros jaunākajās klasēs bērni apgūst populārākos Bībeles stāstus, bet 4.-6. klasē uzmanība tiktu vērsta uz mazāk zināmiem Bībeles motīviem, tiktu skaidrota Ziemassvētku kristīgā nozīme, kas pirmo klašu skolēniem vēl neesot īsti saprotama, kā arī vairāk uzmanība veltīta morāli ētiskiem jautājumiem, izpratne par kuriem jaunākajiem skolēniem nemaz nevarot būt, uzskata baznīcas pārstāve. Tomēr baznīcā skeptiski vērtē iespēju ātri ieviest kristīgo mācību vecākiem skolēniem, jo jaunā programma pedagogiem būtu jāapgūst ļoti ātros tempos, kā arī šobrīd vēl nav nekādu mācību materiālu šīs mācības apgūšanai.