Kā Dienai apstiprinājuši vairāki avoti militārajās un valdības struktūrās, ir aizdomas, ka iepirkuma specifikācija piemērota konkrētai kompānijai un atsevišķas personas nonākušas iespējamā interešu konfliktā. Līdz šim savāktie fakti liecina — kā iepirkuma tehniskā specifikācija tika sagatavots Francijas kompānijas Tripartite Propulsion piedāvātais kuģu tehniskās dokumentācijas saraksts. Pārbaudot kompānijas saraksti ar Latvijas militārpersonām, secināts, ka vēl pirms lēmuma pieņemšanas par iepirkumu jau tika apspriestas piegādes detaļas. Arī pats iepirkuma process bija ar pārkāpumiem — viena un tā pati amatpersona piedalījās visos trijos iepirkuma posmos — tirgus izpētē, iepirkuma komisijā un līguma izpildē. Likums ļauj piedalīties maksimums divos posmos. Tajā skaitā šī amatpersona sagatavoja minēto tehnisko specifikāciju.
Kā Dienai stāsta Tripartite Propulsion vadītājs Robērs Rapeti Trastūrs Mišels, viņš ar JS komandieri A.Pavloviču iepazinies Nīderlandes karalienes Beatrikses vizītes laikā Latvijā 2006.gada maijā. Pēc nepilna gada izveidots uzņēmumu Tripartite Baltic, kura dalībnieki ir franču uzņēmējs un A.Zvaigzne. R.Rapeti Trastūrs Mišels neslēpj: tālākais plāns bija nodrošināt, ka viņa kompānija veic Latvijas mīnukuģu apkopi. Taču sadarbība ar A.Zvaigzni neizdevās. "Viņš sāka ar to, ka par manu naudu iegādājās Chevrolet. Kad jautāju, kāpēc vajag tik dārgu mašīnu, viņš sacīja, ka Rīgā tā piedienas," sūkstās uzņēmējs, kuram A.Zvaigzne esot palicis parādā.
Iegūt A.Zvaigznes komentārus laikrakstam neizdevās. Ar Jūras spēku Preses dienesta starpniecību viņš no sarunas atteicās un sacīja, ka uzticas atceltā JS komandiera Aleksandra Pavloviča teiktajam. Pēdējais no konkrētiem komentāriem par sadarbību ar R.Rapeti Trastūru Mišelu vairījās: "Katru dienu desmitiem cilvēku brauca pie manis reklamēt savu preci." Tāpat viņš nevēlējās runāt par savu un A.Zvaigznes saistību ar tehniskās dokumentācijas iegādi. No franču uzņēmēja teiktā noprotams, ka par notiekošo zinājis gan viens, gan otrs: "Pavlovičs pārstāvēja floti, viņš bija mans sarunu partneris."
Joprojām neatbildēts ir jautājums, cik vajadzīga bija kuģu dokumentācija. Kamēr šopavasar nebija sāktas pārbaudes, 526 dokumentu mapes nebija sistematizētas, jūrnieki slikti orientējās arī elektroniskajā versijā. Nebija pat zināms, vai uz kuģiem ir visas tās iekārtas un aprīkojums, kam iegādāta tehniskā dokumentācija. Atklājās, ka no Tripartite Propulsion iegādāta nevis Nīderlandes Alkmaar tipa kuģu dokumentācija, bet Pakistānas mīnu meklētāju instrukcijas. Abu tipu kuģi nav identiski.
(žurnālistes Guntas Slogas rakstu "Mīnu licējs meklētāja vietā" lasiet šodien laikrakstā "Diena"!)