Kampaņas sagatavošanas gaitā veiktās autovadītāju aptaujas rezultāti parādīja, ka autovadītājus ikdienas satiksmē visvairāk kaitina savlaicīga pagriezienu nerādīšana (51%) un mētāšanās pa braukšanas joslām (45%).
Vīrieši atzīstas, ka viņi daudz biežāk laicīgi neparāda pagriezienu (38% no aptaujātajiem) un novieto auto vietās, traucējot satiksmi citiem (31%). Savukārt sievietes nenoliedz, ka viņas pārāk vēlu uzsāk kustību pie luksofora (30%) un neiekļaujas vienotā satiksmes plūsmā (24%).
Vairums aptaujāto autovadītāju kā iemeslus cilvēku nepieklājībai un agresivitātei uz ceļa minējuši stresu pēc saspringta darba vai sadzīves problēmām (61% no aptaujātajiem), kā arī vēlmi ātrāk nokļūt gala mērķī (59%).
Aptaujas dati parāda, ka lielākā daļa autovadītāju neizprot “rāvējslēdzēja” principa darbību, kas izmantojams gadījumā, ja braukšanas joslu aizsprosto šķērslis. Šādā vietā pareizi ir mainīt braukšanas joslu tieši pirms šķēršļa. Bet autovadītājiem, kuri brauc pa brīvo joslu, jādod ceļš tiem, kuru braukšanas joslā ir šķērslis – avārija vai ceļa remonts. Nepareizi ir mainīt joslu pirms šķēršļa, jo šādā veidā tiek bremzēta satiksmes plūsma. Lieka mētāšanās pa joslām rada avārijas situācijas. “Patlaban tiek gatavotas izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos, kas paredz iekļaut rāvējslēdzēja principa ievērošanu kā satiksmes normu,” norāda A. Lukstiņš.
Kopā ar vairākiem sabiedrībā zināmiem rakstniekiem un dzejniekiem kampaņas ietvaros ir radīti īsi un pamācoši stāstiņi jeb pasakas pieaugušajiem par labo un slikto uz ceļa. Pasakas apkopotas arī grāmatā pieaugušajiem, kas būs pieejama visās CSDD nodaļās.
Kampaņas laikā radio un televīzijā tiks demonstrēti un atskaņoti klipi, kā arī izvietotas vides reklāmas.