Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Laila Pakalniņa: Par pasažieriem

Aviosabiedrības nu jau gadus piecus, kopš airBaltic ieviesa maksu par ēdieniem un dzērieniem (un pasaulē tādu aviosabiedrību kopš tā laika kļūst aizvien vairāk), dalu cilvēciskajās un ne tik cilvēciskajās. Proti, tajās, kas, neskatoties uz to, ka par ēdienu jāmaksā, bez maksas pasažierim piedāvā ūdeni, un tajās, kur ūdens jāpērk pat par nesamērīgi augstu cenu (airBaltic un Ryanair pie pirmajām nepieder). Jo ūdens cilvēka organismam ir nepieciešamība, nevis izvēles prece.

Taču ko nu vairs par ūdeni. Laiki mainās. Un taupīt tagad iespējams uz agrāk pat neiedomājamām lietām. Tā Saskaņas centra Rīgas domes frakcijas vadītāja vietnieks Mihails Kameņeckis izdomāja, ka tiem iedzīvotājiem, kuri nav deklarēti Rīgā, par sabiedriskā transporta izmantošanu vajadzētu maksāt dārgāk. Piemēram, atbrauc ome no laukiem pie mazbērna ar ievārījuma burku — lai maksā par to, ka atbrauc. Rīgu rīdziniekiem! Un Babītes, Ķekavas, Mārupes, Piņķu un citu vietu iedzīvotāji lai maksā par to, ka uzdrošinās Rīgā bez sava privātā transporta parādīties un sastrēgumus neveidot. Vēl vairāk. Domnieks saka: "Nabadzīgajiem rīdziniekiem nav jābalsta bagātie tūristi." Šis teikums prasās būt uzrakstīts uz plakātiem, ar ko, piemēram, nabadzīgajiem Mežaparka iedzīvotājiem pulcēties piketos pie ostas un lidostas.

Bet lidostā jau arī nesnauž. Kā agrāk pieļāvis Ryanair vadītājs Maikls O"Līrijs, papildu maksu varētu iekasēt ne vien no resnākiem cilvēkiem, bet arī no tiem, kuriem nepieciešams nokārtot dabiskās vajadzības. Savukārt,Ryanair vadība nupat nākusi klajā ar paziņojumu, kas būtībā nozīmē — arī tiem, kuriem nebūs tik daudz naudas, lai samaksātu par sēdvietas izmantošanu lidmašīnā, tiks piedāvāta iespēja kļūt par pasažieriem. Proti, Maikls O"Līrijs jau veicot sarunas ar Boeing kompāniju par tāda lidmašīnas modeļa izstrādi, kurā ir stāvvietas. Ryanair jau aprēķinājis — ja lidmašīnā būtu stāvvietas, vienā reisā varētu pārvadāt līdz 50 procentiem vairāk pasažieru, bet lidojuma izmaksas samazinātos apmēram par 20 procentiem.

Atliek vien piebilst, ka varbūt gadījumā, ja neviens nekur nebrauktu un nelidotu, bet kaut mazlietiņ samaksātu par to, lai drīkstētu saukties par pasažieri, un vēl piemaksātu par to, ka ir tukls, no laukiem un reizēm grib čurāt, transporta nozare piedzīvotu uzplaukumu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas