Hīkmans teica, ka par viltošanas gadījumu, ko apstiprina viltoto materiālu fotogrāfijas no kāda ceļu būves objekta Latvijā, esot ziņots "Interpol" un Latvijas policijai jau pirms vairākām nedēļām.
"Jācer, ka viņi drīz rīkosies," teica vācu rūpnieks un brīdināja, ka viltotās ceļu barjeras var būt dzīvībai bīstamas un nepasargāt braucamrīkus, kas dažādu iemeslu dēļ novirzās no ceļa braucamās daļas, un to pasažierus.
Valsts policijā kategoriski atteicās komentēt šos Vācijas uzņēmēju apgalvojumus, norādot, ka Latvija šajā lietā nav procesa virzītājs.
Viltus barjeras un to detaļas ir aplīmētas ar viltotām vācu ceļu drošības "RAL" kvalitātes zīmēm. Tās apliecina, ka ceļu drošības aprīkojums ir ražots no attiecīgu standartu materiāliem un pie pareizas samontēšanas apturēs no ceļa noskrienošas mašīnas, mazinot kaitējumu to pasažieriem un kravām.
Sūdzību Vācijas policijai, Latvijas policijai un citām Latvijas valsts iestādēm arī nosūtījusi vācu nozares organizācija, kas sertificē ražotājus un piešķir kvalitātes zīmes, kā arī kāds no "Pass+Co" konkurentiem, kas pirmais saņēmis informāciju par aizdomīgām ceļu barjerām Latvijā.
Brīdinājumu par viltus ceļa barjerām "Pass+Co" savā mājaslapā vācu valodā bija izvietojis jau augustā, pēc tam atkārtoti septembra beigās.
27.oktobrī Latvijas iestādēm nosūtītajā e-pastā viltotāju upura konkurents "Volkmann & Rossbach GmbH", kas arī ir nozares un sertificējošās organizācijas biedrs, skaidro, ka viltus preces ar visiem marķējumiem esot ražotas Ķīnā. Šādi viltojumi esot pamanīti Latvijā sajaukti kopā arī ar "Volkmann & Rossbach GmbH" ražojumiem. E-pastā brīdināts, ka šādu viltotu barjeru uzstādīšana Latvijā apdraudēs ceļu satiksmes dalībniekus. Versiju par ķīniešu viltotājiem arī apstiprināja Hīkmans.