No tajā iegūtajiem līdzekļiem paredzēts samaksāt kuģa apkalpes locekļiem, kuri marta sākumā izraisīja nelielu ažiotāžu Īrijas medijos, pēc kokmateriālu kravas izkraušanas atteikdamies atstāt ostu, jo kuģa īpašnieks viņiem nav izmaksājis algu.
Strīds par neizmaksāto algu netiek atrisināts, kuģi pārdos izsolēKā raksta Irish Times, kuģis ienāca Korkā 3.martā, bet vēlāk tā komanda — septiņi ukraiņi un divi krievi — pieteica streiku, pieprasot savas neizmaksātās algas, sākotnējā informācija liecināja, ka parāds pārsniedzis 80 tūkstošus eiro. Astoņi komandas locekļi uzticēja algu jautājumu kārtot arodbiedrībai — Starptautiskajai transporta darbinieku federācijai (ITF). ITF inspektors Kens Flemings laikrakstam norādīja: tas, ka uz kuģa pārtikas pietiek vien trīs četrām dienām un no FS saņemtā skopā informācija, liek prasīt tiesai kuģa arestu, lai segtu apkalpes izmaksas.
Vēlāk četri no apkalpes locekļiem piekrita kuģa īpašnieku piedāvājumam un ieradās Rīgā, kur, kā apgalvo FS, pilnā apmērā saņēmuši atalgojumu par padarīto darbu. Saņemt atalgojumu Latvijā piekritis arī kuģa kapteinis, kurš strīda laikā darbojies kā īpašnieku pārstāvis. Savukārt vēl četri apkalpes locekļi tam nepiekrita, un, lai gan viņiem arī tika piedāvāts braukt uz Rīgu, ar ITF sarūpētajām biļetēm devās mājās, jo, kā Dienai sacīja K.Flemings, viņus gaida jaunas darba vietas. FS darba līgumu ar jūrniekiem pārtrauca no 16.marta, kad kuģi pēc tiesas lēmuma arestēja muitas ierēdņi.
"Jā, to viņi (ITF) ļoti gribēja un panāca. To, ka jūrnieki aizbrauca bez algām, gan jau Kens jums aizmirsa pateikt," komentē kā MV Defender menedžeris nolīgtais FS izpilddirektors Normunds Strods. Viņš uzskata, ka tiesāšanās un izsole nebeigsies ātrāk kā pēc gada, turklāt par 40 gadu veco kuģi visticamāk naudu varēs iegūt tikai metāllūžņu vērtē. "Ja viņi atbrauktu uz Rīgu, saņemtu naudu uzreiz kā pārējie četri," apgalvo N.Strods.
N.Strods apgalvo, ka patiesā parāda summa bija daudz mazāka par ITF sākumā nosaukto. "Kuģa īpašnieki uzskatīja, ka ir jāizmaksā 15 000 ASV dolāru, bet ITF uzstāja uz apmēram 30 tūkstošiem dolāru," stāsta FS pārstāvis. "Es neuzvedīšos kā viņi, neieslīgšu šajā diskusijā. Būtība ir, ka viņi bija parādā jūrniekiem naudu un mums bija jāiejaucas," Dienai uzsvēra K.Flemings. N.Strods tomēr atzina, ka visas algas laikā nebija izmaksātas, skaidrojot, ka firmai bija problēmas ar līdzekļiem, jo neesot kravu, ko pārvadāt. "ITF nesaprot, ka kuģim jāļauj strādāt un pelnīt, lai mēs varētu atmaksāt," sūrojas FS pārstāvis.
"Pārvaldnieks ir tāds pats algots darbinieks, tikai pilda to, ko uzdod kuģa īpašnieks. Tagad es arī, visticamāk, uzteikšu līgumu, jo mēs varam strādāt ar kuģi, kas ir kustībā," pieļauj N.Strods, paužot nožēlu, ka notikumi Korkā met ēnu uz FS, kas nodarbojās ar kuģa pārvaldīšanu un oficiāli nav MV Defender īpašnieks.
Patiesos kuģa īpašniekus atklāt liedz līguma nosacījumi. Visticamāk, tie nav atrodami Kambodžā, jo tā ir viena no "ērtā karoga" valstīm, un kuģa vienīgā saistība ar valsti ir, ka tas tur reģistrēts. Šāda prakse tirdzniecības kuģiem ir izplatīta visā pasaulē.