Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +3 °C
Skaidrs
Otrdiena, 1. oktobris
Lāsma, Zanda, Zandis

Lidosta: atalgojuma ierobežošana rada risku zaudēt darbiniekus

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Dolārs
D
4,628 miljoni... Hmmm... Nedaudz mazāk kā puse Londonas. Baigie cipari :-) Bezdarbs līdz 10% ir tāds, ko var atļauties jebkura valsts un tas nekas ekstrēms. Kas attiecas uz Norvēģiju, tad tā ir EEZ dalībniece un uz to diezgan lielā mērā attiecas darbaspēka mobilitāte. Norvēģija pat ir EURES tīklā. Saites diena.lv neļauj publicēt, bet vari uzgoglēt aviation jobs. Bez darba esošie lasītāji nebūtu bez darba, ja tik ļoti nebūtu pieķērušies domai, ka ir jāstrādā Latvijā. Lielbritānijā vien šobrīd ir ap pus miljonu vakanču. Un ja no tā milzu klāsta nevar sev atrast neko derīgu, tad arī Latvijā nespīd, jo problēma jau vairs nav darba tirgū, bet pašā cilvēkā, viņa kompetencē, zināšanās un prasmēs. Tā ir tikai Lielbritānija. Vēl ir Vācija, kur vakanču skaits ir vēl lielāks. Ir Kanāda, ASV, Austrālija. Krievija galu galā. Ar principiālu spītību vēl neviens nekur tālu nav ticis.
Liva
L
"Most economists assume the unemployment rate — which held steady at 10 percent in December — will worsen in coming months. (...) Mark Zandi, chief economist at Moody’s, forecasts that the unemployment rate will reach 10.8 percent by October." (U.S. Job Losses in December Dim Hopes for Quick Upswing - New York Times, Jan 8, 2010) More than 23 million people were calculated to be out of work across the world's biggest open trading bloc. That meant that in the last year, 4.628 million people joined the ranks of the jobless across the EU. (Eurozone unemployment rate hits 10% - AFP, Jan 29, 2010) Euro-zone unemployment, December 2009: France 10.0%, Ireland 13.3%, Spain 19.9%, Portugal 10.4%, Slovakia 13.6%, Greece 9.7%, Hungary 10.7%, Sweden 8.9%, Finland 8.6%. (Eurostat, 29 Jan 2010) Aicinu tevi iepazīties ar Norvēģijas darba likumdošanu un noskaidrot, tieši cik ļoti tur tiek gaidīti viesstrādnieki (ne velti viņiem ir šāds bezdarba līmenis). Norvēģija neietilpst ES, un uz viņiem neattiecas ES darbaspēka mobilitātes likumi. Lūdzu, iedod mums kādas saites uz tām aviokompānijām, kuras piedāvā 400 vakances viesstrādniekiem no citām valstīm tevis minētajās profesijās - esmu droša, ka daudzi baz darba esošie lasītāji būs pateicīgi. Es kautkā neatradu.
replika
r
ķuzulis jau uztraucas par savu algu, nevis darbinieku. Protams, ka labiem speciem algu samazināt nevajadzētu.
Dolārs
D
Lidmašīnu apkopi pamatā neveic lidostas darbinieki, līdz ar to inženiertehniskās lietas uz lidostu īpaši neattiecas. Runa ir vairāk par pašu lidmašīnu kustību uz perona. Jā, protams, nav augstākā matemātika vai ķīniešu kaligrāfija, bet servisa līmeni šāda algu cirpšanas samazinās ievērojami. Un pirmkārt jau tas būs izdevīgi tieši Flika North Hub, kam būs iespēja atņemt lidostai apkalpojamās aviokompānijas. Te rakstā jau ir pieminēts vairumā aviokompanijas, ko itkā North Hub apkalpo, bet tas gluži neatbilst patiesībai. Piemēram, nesen ienākusī Belavia neizmanto North Hub pakalpojumus. Šāds solis būtu vāji maskēta lidostas privatizācija, turklāt bez konkursa un bez peļņas valstij.
Pasazhieris
P
Tu raksti, "(...) Viņi zaudēšot darbiniekus:)Uz katru brīvo vietu pieteiksies vismaz 200-300 cilvēki un,nešaubos,ka vismaz puse būs labāki par aizgājušajiem." Dazhos amatos protams te nebuutu nekaadu problemu, bet vai tu maz vari iedomaaties cik ilgi ir jaamaacaas lai vareetu kljuut par sertificeetu "air traffic controller"? Man shkjiet, ka vinjiem shitos bail pazaudeet jo taadi daudzviet Eiropas lidostaas pat truukst. Regjistraacijas personaals jau sen ir samazinaats un aizstaats ar automaatu vai pat piespiedu regjistraaciju tiimeklii... bagaazhas neseeji arii ir tik nedaudz, ka reizeem ilgi ilgi jaagaida koferiishi. Tas, ka Shlesers vai veel kaadi tur kautko ne taa dariitu buutu attieciigajaam iestaadeem jaapaarbauda un nelikumiibas jaanoveersh civilizeetaa veidaa.
...
.
Lidosta ir viena retā lieta, ar ko vēl varam lepoties.
kolektors
k
Papēti gan- par ko strādā pedējos 15 gados inženierzinātnes (tieši aparātbūves un mehānikas speciālitāti) apguvušie- un tieši tie labākie, kam nesagādāja nekādas problēmas pārkvalificēties īsā laikā uz jebkuru citu biznesu :))) (ne jau politiku) Un vēl- pazīstu lidostā strādājošos- protams, ka viņi ir neapmierināti ar jau ne pirmo algu samazinājumu- tā ka liekas, ka aizstāvības runa šoreiz ir tūtiņdreijeriem ar dzejnieku izglītibu un partijas skolu koridoriem :)))) (P.S.- ja jau gribi būt tik tehniski gudrs, tad tomēr vajadzēja zināt, ka lidmašīnu apkope pašā būtībā nav sarežģītāka par auto apkopi, kad auto īpašnieks grib atrast lētāko variantu un remontē lietas, kas jau pēc definīcijas lidmašina tiek nomainitas ka viss agregāts( te, protams runa neiet par pašpasludinatajiem auto guru :)))
Dolārs
D
Papēti pēdējos 20 gados inženierzinātnes apguvušo skaitu un to, cik no viņiem ir bez darba. Jurists par dispečeri? Filologs par loadmasteru? Konditorss pie pušbeka?
Dolārs
D
No kurienes tie dati par drausmīgo bezdarbu? Ja neskaita Spāniju un Baltijas valstis, tad nav tik traki. Norvēģijā un Nīderlandē, piemēram, bezdarbs ir zem 5%, kas nozīmē, ka trūkst darbaroku. Par aviācijas kompānijām, kas nepieņem darbiniekus... Ieej jebkurā britu vai holandiešu darba piedāvājumu mājas lapā un salasīsi vismaz 300- 400 vakances. Un tās ir tikai divas valstis. Lidostā "Rīga" pēc NorthHub ienākšanas ir palikuši mazāk kā 800 darbinieki. Pat ja tikai 100 aiziet, tad viņi sev darbu atradīs. Gribētu es redzēt kā lielie pukstētāji priecātos, ja kavētos reisi, jo lidostā ir 100 jauni darbinieki, kuri vēl gadu nespēs pilnvērtīgi aizvietot aizgājušos. Krīze ir tikai pie mums. Visur citur tā jau ir beigusies, bet lielākaja daļā pasaules tā pat nebija sākusies. Un pat ja bija, tad pat ne 10 daļa no tā, kas mums te tagad iet vaļā.
Liva
L
Uz kurieni tad viņi visi aizies? Vēl nesen pasaules mediji ziņoja, ka 2009. gads pasaulē ir bijis vissmagākais gads visā aviācijas vēsturē. Īevērojamas štatu samazināšanas ir bijušas visām lielākajām kompānijām, nemaz nerunājot par to, ka ES un ASV kopējais bezdarbs ir sasniedzis divciparu skaitli pirmo reizi pa vairākākām dekādēm. Neviena no aviācijas kompānijām šobrīd nepieņem darbā jaunus darbiniekus. Un tiklīdz atsāksies izaugsme un augs pieprasījums (ko gan šogad vēl nesola), šīs kompānijas pieņems darbā savas valsts iedzīvotājus vispirms - pamēģiniet iedomāties, ko teiktu uzņēmuma akcionāri un valsts (kas piešķir dotācijas), ja šāda bezdarba līmenī AirFrance sāktu pieņemt darbā imigrantus! Krīze ir arī citās valstīs, un 2010. gadā zaļāku zāli velti meklēt arī žoga otrā pusē.
Buba
B
Vēl viens vaimanātājs, - pēc Veismanes un Andrejevas, kas VALSTS iestādē no 200 000 bezdarbniekiem nevar nokomplektēt kadrus. Protams , - angļu valodas prasme ir spēcīgs arguments, - nav jau mums tik populāra, kā ķīniešu vai suahili.
kolektors
k
Ja Tev, Dolār, ar inženierzinātnēm un aprēķiniem dzīvē nav paveicies, tad saprotu Tavus maldus par to, ka Latvijā nav daudz tādu, kas varētu lidostā darbus paveikt ne sliktāk par esošajiem... Visiem jau Pitagora teorēmas apgūšanai nav vajadzīgs mēnesis:))))
Vientulais vilks
V
JA,zinu ,jopats esmu beidzis,vieniga problema var but ja pretendents ir beidzis paligskolu.Par dispicerie neiet runa ,lai sanem ekvkvalenti padaritajam darbam. Runa irpar to dienas zaglu baru kas bieza slani apsedusi lidostu un avio kompaniju.
Aldis
A
Bezdarbnieka pabalsta aprēķina kalkulators: www.businka.lv/bezdarbs/
Dolārs
D
Komentētāji mums te gaiši jo gaiši nolasījušies... Jūs vispar sajēdzat, ko rakstiet? Ziniet, cik ilgi jāmāca dispečeris aviācijā, lai viņu varētu laist plānot reisus u.tml.? Ja viņam nogriezīs algu kā kādam ministrijas referntam- 220 uz rokas, tad viņš pacels cepuri. Un būtu muļķīgi domāt, ka rietumos viņam nekas nespīd. Spīd. Un kā vēl spīd. Un saņems cilvēcīgu algu. Tas pats ar lidmašīnu balansa aprēķinātājiem, tehniskajiem perona speciālistiem u.tt. Ķuzulis ne tos argumentus izvēlējās. Ne jau angļu valoda ir tā super duper lieta, kas lidostas speciālistus padara īpašus. Tās ir zināšanas, ko nevar iemācīt ne mēnesī, ne gadā, ne divos. Arī šādu speciālistu apmācības izmaksas nav kā veikala pārdevējai.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas