Konkursa noteikumi par automašīnu īri ātrajai palīdzībai radīja aizdomas, ka tie rakstīti konkrētai firmai - Rīgas sanitārā transporta autobāzei. Nolikumu bija izņēmuši 18 uzņēmumi, bet piedāvājumu iesniedza tikai viens – Rīgas Sanitārā transporta autobāze, no kuras valsts ātrās palīdzības mašīnas īrē jau gadiem.
Jau vēstīts, ka iepriekšējā veselības ministre Baiba Rozentāle (TP) savā pēdējā darba dienā ministres amatā paziņoja, ka tiks slēgts līgums ar A.Mamedova firmu par 31 miljonu, nevis iepriekš paredzēto 21 miljonu. Sadārdzinājums radīja aizdomas un iepirkums tika apturēts. Veselības ministra pienākumu izpildītāja L.Mūrniece apņēmīgi klāstīja, ka tādu līgumu neslēgs.
Nolikumā tiks konstatēta konkurenci ierobežojoša norma - par tādu tika atzīta prasība, lai pretendentiem, jau piedāvājumu iesniedzot, būtu 65 mašīnas ar attiecīgu aprīkojumu un operatīvā transporta līdzekļa statusu.
A.Mamedovs nepiekrita kompromisa variantam pagarināt līgumu uz neilgu laiku. Redzot, ka valstij nav cita varianta, kā nodrošināt ātro palīdzību, A.Mamedovs uzstādīja savus noteikumus - ja līgumu slēgtu uz gadu, tad par trīs reizes augstākām cenām, stāstīja Nekā personīga.
Iepriekšējais līgums par ātrās palīdzības pakalpojumiem beidzās 1.maijā.
Ceturtdien Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta vadītājs Armands Ploriņš ar Rīgas sanitārā transporta autobāzes īpašnieku A.Mamedovu noslēdza līgumu par 21 miljonu latu lielu naudas summu uz pieciem gadiem. Gan Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, gan Iepirkumu uzraudzības birojs atzina, ka šantāžas rezultātā ir parakstīts valstij neizdevīgs līgums.
A.Mamedovs telefonsarunā raidījumam uzsvēra, ka visu darījis likumīgi, "ne jau es rakstīju nolikumu".
Rīgas sanitārā transporta autobāze ar Rīgas reģiona centru sadarbojas jau kopš 1974.gada. Kādreiz tas bija valsts uzņēmums. To vadīja Uldis Villers, kurš joprojām strādā autobāzē. Kad Rīgas dome priekšsēdētāja Andra Bērziņa vadībā nolēma nepārņemt autobāzi pilsētai, to privatizēja A.Mamedovs. Kopš 2008.gada viņš ir monopolists ātrās palīdzības automašīnu piegādē.
Kā skaidro Nekā personīga, A.Mamedova drosmi ķerties pie šantāžas var skaidrot ar paļaušanos uz politisko aizmuguri. Viņa dēls Eldanizs Mamedovs pērn pašvaldību vēlēšanās startēja no LPP/LC saraksta.
L.Mūrniece uzskata, ka cīņa vēl nav zaudēta. Tikšot lemts, vai valstij pašai pirkt vajadzīgās automašīnas vai sludināt jaunu konkursu, kas mazinās A.Mamedova monopolstāvokli.
"Tas var atkārtoties atkal pēc pieciem gadiem. Es novērsīšu to monopolsituāciju ar jaunu konkursu. Konkurss tiks izsludināts paralēli par pakalpojumu piegādi, kurā varēs piedalīties jebkurš uzņēmējs, kurš būs gatavs piegādāt kvalitatīvu pakalpojumu."