Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Mainīs lidostas padomi, pievērsīsies turku konkursam

"Daudz kas ir jāsāk no jauna un jāskatās, kā notikusi izvēles procedūra un kāpēc izvēlēts tieši šis pretendents. Esmu pagājušajā nedēļā lidostas un airbaltic vadībai teicis, ka viņiem vajadzētu ļoti rūpīgi šo jautājumu risināt un gatavot ziņojumu valdībai. Nevaru pateikt, cik tālu mēs varam vai nevaram pārskatīt, jo esmu iedziļinājies tikai pāris dienu," viņš teica intervijā Dienai, kas tiks pilnībā publicēta ceturtdien.
Rīgas lidostai izvirzītās prognozes par 30 miljoniem pasažieru, uz kuru pamata veidoti vērienīgie attīstības plāni, "ir fantastika", tādēļ tos nāksies pārskatīt, uzskata jaunais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK). Drīzumā līdz trim cilvēkiem tikšot samazināta lidostas padome un nomainīts tās sastāvs. Par vienu no pirmajiem uzdevumiem tiks noteikts izsludinātā konkursa analīze par privātā partnera piesaisti jaunā termināļa būvei un tās apsaimniekošanas modeļiem. Taču ministrs pagaidām nav gatavs atbildēt, vai jaunā valdība varētu pārskatīt konkursa rezultātus, kurā uzvarēja Turcijas operators TAV konsorcijā ar Skonto būvi un ar ko patlaban notiek sarunas par biznesa modeli.

Lidosta no trim pretendentiem — pieredzējušā vācu Hochtief AirPort GmbH, AERIX Consortium (Izraēlas kompānijas kopā ar Venēcijas lidostu) un TAV/Skonto — martā izvēlējās sākt sarunas ar pēdējo, kas sola piesaistīt 250— 300 miljonus eiro. Vasarā būtu jāsāk jaunā termināļa būve, kura ietilpība būtu 15 miljoni pasažieru. Tas sāktu darboties 2012.gadā. Otrajā kārtā tiktu nojaukts pašreizējais terminālis un uzbūvēts cits ar 25 miljonu pasažieru ietilpību. Pērn lidostu izmantoja 3,7 miljoni pasažieru, un šī gada pieauguma prognoze ir 10% uz tranzīta pasažieru rēķina.

Pēc K.Gerharda teiktā, sarunā ar lidostas un nacionālās lidsabiedrības vadītājiem viņam radies iespaids, ka "viņiem ir pārliecība par 10— 15 miljoniem, bet par 30 miljoniem es tādu neredzēju". Tādēļ esot jāveido nevis gigantiski plāni, bet piemēroti 10—15 miljoniem pasažieru. Nevarot būt runas arī par uzceltā termināļa izīrēšanu uz investora prasītajiem 99 gadiem, jo topošais Privātās un publiskās partnerības likums neļauj vairāk kā 30.

Iepriekšējais ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) pirmspēdējā Ivara Godmaņa valdības sēdē, uz kuru atrāva steigšus pabeigtā konkursa uzvarētājus, sacīja, ka daļu attiecība jaunajā uzņēmumā varētu būt 10% lidostai un 90% TAV. Jaunais satiksmes ministrs uzstāj, ka jāapsver, vai lidostai vispār jāiesaistās kā partnerim kopuzņēmumā vai pietiktu ar to, ka tā vienīgi izīrē zemi, bet jauno termināli būvē investors kopā ar airBaltic. Tas šķietot loģiskākais modelis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas