Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +9 °C
Skaidrs
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

“Maršrutnieki” satraukti par savu pastāvēšanu

Rīgas maršruta mikroautobusu pārvadātāju vidū valda neziņa par to, kas notiks ar maršrutu pakalpojumu pārvadātāju uzņēmumiem, ja tie tiks nodoti SIA "Rīgas satiksme" (RS) pārziņā.


“Mūsos ir satraukums, bet ļoti ceram uz labām beigām. Ceram, ka varēsim kļūt par apakšuzņēmējiem,” stāsta Iveta Vilka, PS Maršrutu taksometru apvienība LLV valdes locekle. Viņa norāda, ka firma šajā jomā darbojas jau daudzus gadus, tādēļ satraukumam esot pamats. Šobrīd nav zināms, vai līdz ar 2012. gada iestāšanos tā varēs turpināt savu darbību. Vilka norāda, viss vēl esot tikai minējumu līmenī, tādēļ no plašākiem komentāriem izvairās.


Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu vairs nebūs pieļaujama šī brīža situācija, kad maršruta mikroautobusus Rīgā apkalpo astoņas firmas. AS Rīgas taksometru parks valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks uzsver, ka Rīgas domei (RD) ir tikai divas iespējas – atteikties no maršruta taksometriem, vai arī nodot tos kopā ar visu maršrutu tīklu RS pārziņā. Lai nevajadzētu veidot ko jaunu, visticamāk par apakšuzņēmējiem varētu piedāvāt kļūt jau esošajiem pasažieru pārvadātājiem, prognozē Muižnieks.
Viņa pārstāvētā AS “Rīgas taksometru parks” tādā gadījumā apsvērtu iespēju turpināt veikt pasažieru pārvadājumus maršrutu mikroautobusos, taču pirms tam būtu jāizvērtē iespējamie līguma nosacījumi un vai par tiem iespējams vienoties.


Viņš norāda, ka nevar spriest par to, kā šī situācija ietekmēs pašus pasažierus. “Tāda kārtība, kā šobrīd, noteikti nebūs. Vai būs labāk, vai sliktāk – es neuzņemos prognozēt,” portālam Diena.lv stāsta Muižnieks.
Varbūt maršrutu tīkls tiks sadalīts proporcionālāk, min Edgars Balabka, SIA DMK valdes loceklis. “Nedomāju, ka pasažieriem kaut kas mainīsies. Ja vien paliek mikroautobusi kā tādi,” viņš saka, norādot, ka arī cenas tas visticamāk neietekmēs. Tā kā atsevišķi šie pakalpojumi vairs nevar pastāvēt, iespējamā pievienošana uzņēmuma RS ir vērtējama pozitīvi, saka Balbaka.


Laikraksts "Diena" jau vēstīja, ka brauciens varētu būt dārgāks nekā tramvajā vai autobusā, jo mikroautobusus varētu pielīdzināt augstāka komforta transportam, šādu informāciju atklāja Vitālijs Reinbahs, RD Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieks.


Diena.lv  jau rakstīja, ka no 2012. gada maršrutu mikroautobusu pārvadājumi jānodod viena pārvadātāja rokās. Tas ir nepieciešams saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem. Pastāv divi varianti, kā to īstenot – izsludināt konkursu vai delaģēt šo pakalpojumu nodrošināt RS. Neoficiāla informācija liecina, ka šobrīd par ticamāko variantu tiek uzskatīta iespēja maršrutu mikroautobusu pārvadājumus nodot RS pārziņā.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas