Atzīta par 2009./2010. gada aviokompāniju Eiropā Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic ir Latvijas lepnums. Ar 3,2 miljonu pasažieru apgrozījumu pērn (2002. gadā - 262 tūkstoši), 34 lidmašīnām (2002. gadā - 5) un 80 galamērķiem (2002. gadā - 16) airBaltic ir neapšaubāms Baltijas līderis. No Viļņas šodien ir sasniedzami tikai 25, bet Tallinas - 30 lidojumu galamērķi.
Ne tikai patriotisks lepnums un pārvietošanās iespējas tieši no Rīgas uz 80 pasaules vietām ir airBaltic lielā vērtība. Iespējams, tieši airBaltic šodien ir pazīstamākais Latvijas zīmols ārpus Latvijas.
Nacionālā aviokompānija ir visas Latvijas aviācijas nozares kodols. Tā ir cieši saistīta ne tikai ar Rīgas lidostas attīstību, bet virkni citu uzņēmumu Latvijā. Pati airBaltic nodarbina 1400 darbinieku, bet kopā ar aviācijas blakusnozarēm kompānijas airBaltic darbība dod 7000 darbvietu Latvijā. Uzņēmuma darbība dod 2% no visas Latvijas iekšzemes kopprodukta apjoma. Ņemot vērā, ka krietna daļa airBaltic pasažieru ir ārvalstnieki, airBaltic sniegtie pakalpojumi veido 7% no Latvijas eksporta apjoma. Nevienā citā pasaules valstī nav aviokompānijas, kam ir tik liela daļa valsts eksportā.
Kāpēc šodien ir jāatgādina airBaltic sasniegumi? Tāpēc ka rīt tā visa var nebūt. Mūsu pašu valdības tuvredzības, neizlēmības un varbūt arī ļaunprātības dēļ savulaik ir iznīcināta cukura nozare Latvijā, līdzīgs liktenis šodien draud aviācijas nozarei. Protams, cukurs veikalos ir un kaut kāda aviokompānija Latvijā būs vienmēr, bet airBaltic sasniegumiem rīt var pārvilkt treknu strīpu.
Savulaik pirms lēmuma iznīcināt cukura nozari tā tika diskreditēta kā novecojusi. Šodien tiek diskreditēta aviācijas nozare un airBaltic. Žēl, ka to visaktīvāk dara cilvēks, kuram būtu jārūpējas par Latvijas ekonomikas attīstību, pats ekonomikas ministrs, bet viņam piebalso premjers.
Valdībai ir jālemj par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu, ko prasa uzņēmuma privātais akcionārs, kurš lidsabiedrības pamatkapitālā avansā jau ir ieguldījis 12 miljonus eiro, aviācijas eksperti, arodbiedrības. Valdība vilcinās to darīt. Uzņēmumam ir vajadzīgas jaunas, ekonomiskas lidmašīnas, ir vajadzīgas investīcijas attīstībā. Iespējams, valdībai iespēju palielināt nacionālās aviokompānijas pamatkapitālu liedz vienošanās ar SVF, kurš nerēķinās ar ekonomikas attīstības vajadzībām, bet ievēro kontrolskaitļus, kurus pārkāpt nedrīkst.
Informāciju par airBaltic valdība šodien ir padarījusi par slepenu. Diemžēl mums ir bēdīga pieredze par to, ar ko nereti beidzas ministru meli un valdības noslēpumainība.