Kočāne. LJA inspektors arī pārliecinājies, ka stūrmanis nav bijis ne alkohola, ne narkotiku ietekmē, arī «pēc gadiem bijis pieredzējis,» stāsta LJA pārstāve.Avāriju sākotnēji izmeklē LJA inspektors, kas savu darbu drīz beigšot, pēc tam, kad _Mona Lisa_ tiks noņemta no sēkļa, tiks pārbaudīts arī, cik kuģis ir drošs, lai varētu turpināt ceļu. «Iespējams, vēlāk izmeklēšanu pārņems Bahamu salu iestādes, jo tas ir Bahamu salu karoga kuģis,» pieļauj S.Kočāne, taču līdz tam to darīs LJA, «jo mēs šeit fiziski atrodamies».Kā pastāstīja S.Kočāne, Latvijas jūras spēku velkoņiem joprojām nav izdevies kuģi dabūt nost no sēkļa. «Mums jau ir mazie ostas velkoņi, tāpēc jāsagaida, kad atbrauks izsauktie jaudīgie jūras velkoņi,» sacīja LJA pārstāve. Glābēji tos esot pasūtījuši no Zviedrijas un Nīderlandes.Problēmas sagādājot tas, ka tehniski neesot iespējams atsūknēt no _Mona Lisa_ degvielu uz kādu tankeri, kas uz sēkļa uzsēdušos kuģi padarītu būtiski vieglāku, stāsta S.Kočāne. Tomēr piesārņojuma risks esot novērsts, jo degviela no zemākajām tilpnēm ir pārsūknēta augstāk, tāpēc noplūde jūrā šobrīd nedraudot, sacīja LJA pārstāve.
Jau ziņots, ka 4.maija rītā plkst.7.25 uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta, uzskrēja Bahamu salu karoga pasažieru kuģis Mona Lisa ar 984 cilvēkiem uz klāja, no kuriem 327 bija kuģa apkalpes locekļi. Apkalpe palikusi uz klāja, bet pasažierus evakuēja Latvijas Jūras spēku Krasta apsardzes kuģi. Iepriekš izskanējis, ka laineris no kursa bija novirzījies par 700 metriem.