Juristi L.Mūrniecei skaidrojuši, ka plānots pakalpojumu pirkt no tikai no konkrētā uzņēmuma, bet arī no cita pakalpojuma sniedzēja vai pat sniedzējiem, tāpēc tikšot izsludināts vēl viens konkurss. Nekur līgumā neesot teikts, ka Rīgas sanitārā transporta autobāzei jābūt vienīgajam uzņēmumam, no kā tiek pirkts pakalpojums. Tāpat arī 21 miljons latu ir minēta kā augstākā līguma summa, taču tā neesot akmenī iecirsta. Tātad varētu samazināties pakalpojuma apjoms, kas pirkts no Mamedova uzņēmuma, jo tas tiktu dalīts ar citiem. Šāds risinājums, pēc L.Mūrnieces domām, ar laiku palīdzētu novērst Rīgas sanitārā transporta autobāzes monopolstāvokli šajā jomā.
L.Mūrniece Dienai stāsta, ka vispirms Veselības ministrijā tiks izvērtēts šis gadījums, bet pēc tam viņa grasās vērsties Ģenerālprokuratūrā saistībā ar iespējamo Mamedova šantāžu. A.Mamedovs nepiekrita kompromisa variantam pagarināt līgumu uz neilgu laiku. Redzot, ka valstij nav cita varianta, kā nodrošināt ātro palīdzību, A.Mamedovs uzstādīja savus noteikumus - ja līgumu slēgtu uz gadu, tad par trīs reizes augstākām cenām, stāstīja Nekā personīga. Citādāk draudētu izveidoties situācija, ka Rīgas reģionā vairs nebūtu ātrās palīdzības automašīnu, kas apdraudētu cilvēku dzīvības.
Jau vēstīts, ka iepriekšējā veselības ministre Baiba Rozentāle (TP) savā pēdējā darba dienā ministres amatā paziņoja, ka tiks slēgts līgums ar A.Mamedova firmu par 31 miljonu, nevis iepriekš paredzēto 21 miljonu. Sadārdzinājums radīja aizdomas un iepirkums tika apturēts.
Nolikumā tiks konstatēta konkurenci ierobežojoša norma — par tādu tika
atzīta prasība, lai pretendentiem, jau piedāvājumu iesniedzot, būtu 65
mašīnas ar attiecīgu aprīkojumu un operatīvā transporta līdzekļa
statusu.
L.Mūrniece stāsta, ka viņa jau vērsusies Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, lūdzot izvērtēt amatpersonu atbildību
par šo iepirkumu. Joprojām neesot skaidrs, kāpēc iepirkums sadārdzinājās
par 10 miljoniem latu.