Šī gada sākumā Rīgas domes sāktajā diskusijā par tūrisma nozares uzņēmumu nepieciešamību būt atvērtiem arī Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienās Latvijas Muzeju biedrība pirmo reizi iesaistīta tikai atskaitīšanās fāzē.
Biedrības priekšsēdētāja norāda, ka muzeji arī līdz šim plānoja, lai neradītu pārrāvumus darbalaikos un interesentiem nebūtu pie tā jāpiedomā. Taču muzeji to dara, izvērtējot resursus un apmeklētāju plūsmu.
"Jādomā reāli - diez vai pie Latvijas tūristu plūsmas 1.janvārī muzeji būtu pārpildīti un mums atmaksātos strādāt. Cita lieta būtu, ja tūrisma aģentūras vērstos pie muzejiem un teiktu, ka ir, piemēram, 200 tūristu, kuri noteikti 1.janvārī vēlēsies apmeklēt kādu muzeju. Taču, ja runājam par to, ka muzejiem vajadzētu būt atvērtiem, jo šajā dienā kāds viens vai divi apmeklētāji varētu ienākt, tad tas ir jautājums par resursu sadalījumu," skaidro I.Zelča-Sīmansone.
Viņa stāsta, ka, gatavojoties tikšanās reizei Rīgas domē, izpētīta arī citu Eiropā pazīstamu muzeju darbību. Secināts, ka muzeji, kas nav tik apmeklētāju pārpildīti, kā, piemēram, Luvra vai Britu muzejs, kuri svētku dienās komercnolūkos ir atvērti, tomēr izvēlas nestrādāt.
"Patlaban resursu paliek tikai mazāk un šis ir jautājums par līdzekļiem. Tomēr būtu jāpievērš uzmanība ne tikai apmeklētāju skaitam jeb kvantitatīvajiem rādītājiem, bet arī kvalitatīvajiem - programmām, pakalpojumiem, pasākumiem, ko muzeji piedāvā -, lai objektīvi izvērtētu to darbību," uzskata I.Zelča-Sīmansone.
Kā vēstīts, gada sākumā Rīgas dome, tostarp Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (LPP/LC), un tūrisma nozares uzņēmēju pārstāvji vienojās katru ceturksni rīkot tikšanās, lai veiksmīgāk sadarbotos ārvalstu viesu piesaistīšanā. Šajās sanāksmes uzņēmēji un domes amatpersonas pārrunās tūristu piesaistīšanas idejas, kā arī izvērtēs jau paveikto attiecīgajā laika posmā.
A.Ameriks pēc tikšanās ar uzņēmēju pārstāvjiem pauda, ka pašvaldība lielas cerības Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanai ārvalstīs saista ar zīmolu Live Rīga, kā arī sagaida uzņēmēju izpratni un vēlmi maksimāli izmantot tos laika periodus, kad Rīgā viesojas liels ārvalstu tūristu skaits.
"Tūristiem paredzētos pakalpojumus jāpiedāvā tad, kad to visvairāk pērk - kad pilsētā ir daudz viesu," sacīja domes priekšsēdētāja vietnieks.
Jau ziņots, ka A.Ameriks šī gada sākumā paziņojis, ka tirgotāji un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji svētkos nav izmantojuši iespēju pelnīt. Vicemērs apgalvo, ka sagaidīt Jauno gadu Rīgā bija ieradušies desmitiem tūkstošu tūristu no Skandināvijas, Krievijas un citām valstīm, taču vairumam pilsētas viesu gada pirmo dienu nācies pavadīt viesnīcā vai iztikt ar vientulīgām pastaigām pa sniegotajām pilsētas ielām, jo 1.janvārī lielākā daļa kafejnīcu un restorānu Rīgas centrā bija slēgti, tāpat nestrādāja arī veikali un muzeji.