NEPLP priekšvēlēšanu periodā veic elektronisko mediju uzraudzību, lai kontrolētu, vai medijos nav slēptās reklāmas, kas ir aizliegta.
"Par pāris gadījumiem ir diezgan liela pārliecība par slēpto aģitāciju," atzina Kārītis.
Trešdien notiks arī NEPLP sēde, kurā tiks izlemts, vai ir pamats lietu sūtīt tālāk Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB).
Līdz šim NEPLP uzmanības lokā nonākuši kopumā astoņi aizdomīgi gadījumi. Iespējamie slēptās aģitācijas gadījumi konstatēti televīzijas kanālos.
"Ne jau visi uzreiz ir pārkāpums, bet tie bijuši aizdomīgi, par ko var diskutēt. Par pāris gadījumiem ir skaidrs, ka tur nekā nebūs, jo tāds ir raidījuma formāts. Ja lietu atzīsim par pamatotu, tā tiks sūtīta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, jo tikai viņi var konstatēt samaksas faktu," norādīja Kārītis.
Slēptā priekšvēlēšanu aģitācija ir partijas vai kandidāta reklamēšana, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai pret kādu kandidātu. Ja par aģitāciju ir saņemta samaksa un apmaksātājs nav norādīts, tā uzskatāma par slēpto reklāmu. Slēptajai priekšvēlēšanu aģitācijai iztērētie līdzekļi tiek ieskaitīti politisko spēku priekšvēlēšanu izdevumos, nosaka likums.