Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

NRTP rosinās desmitkāršot sodu par televīziju reklāmas apjoma pārkāpumiem

Ja likumdevēji akceptēs Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) ierosinājumu, sods par reklāmas laika limita pārkāpumiem televīzijās varētu palielināties pat desmitkārt. Šādus grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā NRTP ar Tieslietu vai Kultūras ministrijas starpniecību grasās virzīt jau janvārī, stāsta NRTP priekšsēža vietniece Dace Buceniece.

Pašlaik reklāmu limits komerctelevīzijās ir 12 minūšu, savukārt sabiedriskajā televīzijā — sešas minūtes stundā. Maksimālais sods par pārlieku ilgām reklāmas pauzēm televīzijās ir 1000 latu, un tas tiekot piemērots tikai atsevišķos gadījumos. NRTP sodu grib palielināt līdz 10 tūkstošiem latu. D.Buceniece neslēpj, ka pašlaik raidorganizācijām ir izdevīgāk pārsniegt reklāmu limitu un samaksāt sodu, jo arī tā varot nopelnīt. Šī NRTP rīcība ir saistāma ar Eiropas Komisijas (EK) konstatētajiem reklāmas pārkāpumiem Latvijas lielākajās komerctelevīzijās LNT un TV3, 2007.gada maijā un jūnijā veicot monitoringu. Par to NRTP neesot bijusi brīdināta. EK konstatējusi gan reklāmu apjoma, gan izvietošanas pārkāpumus — komerctelevīzijās bijušas pārāk garas reklāmas pauzes un nenodalīta reklāma. Kāda būs EK reakcija un vai valstij būs jāsaņem sods, D.Buceniece neprognozēja. NRTP nosūtījusi skaidrojumu EK un tagad cerot, ka tā neizlems ierosināt oficiālu pārkāpumu procedūru pret valsti. D.Buceniece stāsta, ka NRTP informējusi EK par ieceri palielināt sodus un norādījusi, ka NRTP prioritāte šogad esot reklāmu monitorings televīzijās. Taču kopumā "mēs tur (vēstulē EK) ļoti neiebildām", nenoliedz D.Buceniece. Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) izpilddirektore Gunta Līdaka uzsver, ka NRTP nav informējusi raidorganizācijas, pēc kādiem principiem EK veikusi monitoringu, jo "ir dažādi reklāmu veidi, kas vēl mūsu likumā nav formulēti". Viņa kritizē NRTP ķeršanos pie sodu palielināšanas, jo jau līdz šim neesot bijis skaidru spēles noteikumu, kādos tiek piemērots konkrēts soda apmērs. Viņa pieļauj, ka šogad, reklāmas tirgum krītot, samazināsies reklāmu skaits un limitu pārsniegšana var nebūt aktuāla.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas