“Rīgas dome skaļi runā par to, ka tramvaju un trolejbusu satiksmes nodrošināšanai tiks meklēta iespēja iegādāties elektroenerģiju ārvalstu tirgos, savukārt iespēja ietaupīt uz degvielas patēriņu netiek analizēta,” savā paziņojumā pauda deputāts.
K.Olšteins skaidroja, ka, izmantojot autogāzi, varētu ietaupīt 30% līdzekļu pie pašreizējām degvielas cenām.
“Iespēja ietaupīt un tajā pašā laikā samazināt kaitīgos izmešus būtu jāņem vērā gan plānojot jauno autobusu iegādi, gan meklējot iespējas ietaupīt jau pašlaik,” norādīja deputāts. Viņš pieļāva, ka esošo autobusu pārveidošanai būtu jāiegulda līdzekļi, bet jau vidējā termiņā tie atmaksātos.
Izdevumus samazināt iespējams arī, izmantojot Latvijā ražoto biodīzeļdegvielu, ko varot lietot pat bez īpašas autobusu pārbūves, apgalvoja K.Olšteins.
“Ja degvielas uzpildes stacijās litrs dīzeļdegvielas šodien maksā pat 91,4 santīmus litrā, tad Latvijā ražoto biodīzeļdegvielu no vietējā ražotāja SIA Mežrozīte var iegādāties par 85,7 santīmiem,” skaidroja deputāts.
Viņaprāt, kopīgais ietaupījums būtu ievērojams, jo uzņēmums katru dienu patērē vairākas tonnas degvielas.