AM šos pārmetumus noraida, sakot, ka piedāvātā cena bija tikai
viens no kritērijiem. Tāpat tika vērtēts plānotais pārklājums, kā arī
pieredze un radošā pieeja. AM pārstāve Elīna
Lazdāne stāsta, ka "visi piedāvājumi tika izvērtēti izmantojot punktu
metodi, tādējādi nosakot saimnieciski izdevīgāko, nevis lētāko
piedāvājumu."
AM iecerējusi slēgt līgumu ar Communications Expert par summu, kas trīs aģentūru konkurencē bijusi divas reizes lielāka, sasniedzot 82 536 latu. "Konkursa nolikuma galvenais kritērijs bija saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena un darba uzdevumā ietvertais kontaktu skaits ar auditoriju veido 80% no vērtējuma," stāsta B.Liepiņa, piebilstot, ka ir neizpratnē par šādu izvēli.
Mediju aģentūra Carat arī apšauba uzvarētāja atbilstību AM rīkotā konkursa pieredzes prasībām, konkrēti – vai uzvarētājs pārzinājis auditoriju. Mediju izvietošanu saskaņā ar nolikumu varētu veikt tikai tā aģentūra, kas pērk auditoriju datus no Latvijā vienīgā atzītā šādu datu pētniecības uzņēmuma TNS Latvia. "Man šobrīd ir pamatotas aizdomas, ka uzvarētājs ar šiem datiem nekad nav strādājis un legāli tos nav iegādājies ne šogad, ne arī iepriekš," uzsver B.Liepiņa.
Pati aģentūra Carat izslēgta no dalības konkursā, viena iemesla dēļ: klientu atsauksmēm aģentūra norādīja klientu portfeli un – to kontaktus rekomendāciju saņemšanai. Carat vēlas no IUB saņemt atzinumu, cik pamatots ir šāds lēmums.
E.Lazdāne norāda, ka saimnieciski izdevīgākais piedāvājums tika noteiks ar punktu metodi. Tās ietvaros, piedāvātā cena ir tikai viens no vērtēšanas kritērijiem, kas šajā gadījumā bija 30% no kopīgā vērtējuma. Tāpat tika vērtēts plānotais garantētais pārklājums (GRP), kā arī pieredze un radošā pieeja.
E.Lazdāne uzsver, ka SIA Communication Expert saņēma visaugstāko punktu skaitu, jo iesniedza tehniski izvērstāko piedāvājumu, aptverot visvairāk mediju kanālus, kas dotu iespēju svētku gaitā sasniegt visplašākās auditorijas Latvijā. Vienlaicīgi tika ņemts vērā, ka SIA Communication Expert ir pieredze ar sociālajām kampaņām, viņa piebilst.
Konkursā kā trešais dalībnieks piedalījās uzņēmums Trendmark.
(Papildināta ar Aizsardzības ministrijas viedokli)