Līdztekus Rīgas Dinamo fanu svētkiem politiskā apvienība Par labu Latviju (PLL) sestdien pie Arēnas Rīga bija izstādījusi stendus, kuros "kandidāti varēja tikties klātienē ar tautu" un saņemt balonus. "Rīgas Dinamo pārstāvji ir iesaistīti PLL tautas un politiskajā kustībā," PLL sestdienas aktivitātes, pagaidām neatklājot to izmaksas, skaidroja apvienības preses sekretārs Edgars Vaikulis. Viņš arī uzskata, ka šajās vēlēšanās liela nozīme būs nevis reklāmai, bet gan tiešajam kontaktam ar cilvēkiem.
Tāpat Diena.lv novērojumi liecina, ka piespraudītes ar PLL logo tiek dalītas reģionos, piemēram, novadu svētkos.
Līdzīgi kā savulaik Jaunais laiks, pirms šim vēlēšanām savu vārdu uz siena ķīpām nolēmusi izvietot partiju apvienība Atbildība. Diena.lv šādu reklāmu manīja Daugavpils šosejas malā. Reklāmas izdevumus šajā gadījumā veidos vien līmplēves izmaksas nosaukuma izveidei. "Mūsu reģionālie cilvēki vienojās ar zemes īpašniekiem, ka uz viņu siena ķīpām līmēsim savu reklāmu. Nekas netika īrēts. Priekšvēlēšanu izdevumos ieskaitīsim līmplēvi," stāstīja Atbildības pārstāvis Gatis Vanags.
Reklāmas vietas īre Rīgas pašvaldības robežās pirmsvēlēšanu periodā izmaksā aptuveni 4-6 latus par kvadrātmetru, Diena.lv uzzināja Rīgas domē (RD). "Parasti kvadrātmetrs maksā vienu latu un desmit santīmus, bet priekšvēlēšanu periodā reklāmas, kā arī stendu un telšu izvietošanas maksa tiek paaugstināta," skaidro RD pārstāvis Viktors Daugmalis.
Iepriekš Neatkarīgā vēstīja, ka Vienotības birojā
apmeklētājiem un arī dažādos pasākumos tiek piedāvāta zaļas krāsas
cukurvate, savukārt PLL štābā iespējams tikt pie saldējuma. Diena iepriekš jau vēstījusi par minerālūdeni, kura etiķeti rotā Zaļo un Zemnieku savienības logo. Daudzas partijas pirms vēlēšanām izdod savas avīzes.
Priekšvēlēšanu izdevumi atbilstoši Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumam tiek ierobežoti dažāda veida reklāmas izvietošanai, pasta pakalpojumu - arī elektroniskā - izmantošanai, lai nosūtītu priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, kā arī labdarības pasākumu finansēšanai un sponsorēšanai, skaidro KNAB pārstāvis Andris Vitenburgs.
Savukārt neierobežotā daudzumā līdzekļus var tērēt reklāmas materiālu sagatavošanai, vēlēšanu kampaņas plānošanai, sagatavošanai un organizēšanai, iesaistīto personu algu izmaksām, kā arī citiem maksājumiem fiziskām personām, iespiedtehnikā sagatavotu izdevumu publicēšanai vēlēšana kampaņu vajadzībām, kā arī citu ar kampaņu saistīto izdevumu segšanai.
No likuma izriet, ka politiskie spēki pirmsvēlēšanu periodā var tērēt neierobežotus līdzekļus reklāmas materiālu sagatavošanai, tomēr to izplatīšana ir limitēta. Partija vai to apvienība var iespiest neskaitāmas avīzes, tomēr izmaksas to izplatīšanai, izmantojot pasta pakalpojumus, būtu ierobežotas. Tāpat limitēta tiek reklāmas izvietošana sabiedriskos un komerciālos medijos. Savukārt izmaksas dažādu priekšmetu, piemēram, balonu vai pildspalvu, izgatavošanai nav ierobežotas. Tāda veida vēlētāju "apdāvināšana" var būt bezgalīga.
Tādējādi, piemēram, Atbildības lentas līmēšana kā priekšvēlēšanu izdevums nav limitēts.
Visi priekšvēlēšanu izdevumi gan ir jāuzskaita.