"Apzinoties situācijas nopietnību un līdz šim uzņemto saistību apjomu, 2012.gada augustā valdība lēma, ka jaunu kvotu izsniegšana ir pārtraucama un termiņu pagarināšanā ir jāievēro daudz stingrākas prasības. Ir izveidota darba grupa, lai samazinātu obligātā iepirkuma komponentes maksājumu pieaugumu. Tomēr ministrijas administratīvā vadība ir turpinājusi kvotu izsniegšanu arī pēc valdības lēmuma, uzņemoties jaunas saistības visiem elektroenerģijas patērētājiem. Lai arī kādi būtu formālie juridiskie argumenti, šāda ministrijas administratīvās vadības rīcība ir pretrunā skaidri paustai valdības nostājai jaunas kvotas neizsniegt un daudz stingrāk uzraudzīt to īstenošanu," uzsvēra ministrs. Viņš uzsvēra, ka administratīvo lēmumu pieņemšana par kvotu izsniegšanu ir Ekonomikas ministrijas administratīvās vadības kompetence, tāpēc ir nepieciešams pārliecināties, vai ministrijas administratīvā vadība, pieņemot faktiskos lēmumus par kvotu piešķiršanu, ir ievērojusi likumības un lietderības principus.
Dienesta pārbaudes laikā komisijai ir jāizvērtē Ekonomikas ministrijas administratīvās vadības pieņemto lēmumu likumība un jāsniedz ministram slēdziens ar rekomendācijām par nepieciešamo rīcību līdz 1.aprīlim. Pēc iepazīšanās ar komisijas ziņojumu ekonomikas ministrs lems par turpmāk nepieciešamo rīcību, lai nodrošinātu, ka Ekonomikas ministrijas darbā tiek ievēroti ministra un valdības dotie uzdevumi un termiņi, kā arī tiek nodrošināta laba pārvaldība un sabiedrības interesēm atbilstoša administratīvo lēmumu pieņemšana.
Ekonomikas ministrs jau 2012.gada jūlijā uzdeva veikt un atklāta konkursa ceļā nodrošināt neatkarīga ārējā audita norisi par elektroenerģijas obligātā iepirkuma kvotu izsniegšanas procesa organizāciju Ekonomikas ministrijā, lai noskaidrotu, vai tiesību izsniegšana, pagarināšana un atcelšana notiek tiesiski, atbilstoši normatīvajiem aktiem un tajā paredzētajai kārtībai, kā arī tiek nodrošināta efektīva risku vadības sistēma.
Audita laikā, ko veic konkursa ceļā izvēlēts auditors, ir jāizvērtē un jāpārbauda obligātā iepirkuma tiesību piešķiršanas un anulēšanas kārtības atbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, pārbaudīta uzraudzības procesa atbilstība normatīvajiem aktiem, tiks veikts uzraudzības procesa pietiekamības un efektivitātes novērtējums, kā arī auditoram ir jāizstrādā priekšlikumi un ieteikumi obligātā iepirkuma tiesību piešķiršanas, anulēšanas un uzraudzības procesa uzlabošanai un pilnveidei.