"Latvijā politiķi nedomā un vispār nerunā par valsts nākotni - tā Latvijas nākotne viņiem ir četri gadi. Partijas, cenšoties iegūt labas pozīcijas, ignorē to, ko pašas ir nolēmušas. Arī mediji konceptuāli neskata to, kas notiek pret ilgstošāku pagātni un nākotni," pārdomās par secināto piektdien grāmatas "Latvijas Republikas 9.Saeimas vēlēšanu kampaņa: priekšvēlēšanu publiskā telpa" atvēršanas svētkos dalījās Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultātes dekāne Inta Brikše.
Tāpat kā svarīgu secinājumu viņa minēja, ka "patiesībā krievu un latviešu mediju telpas valstī nemaz nav šķirtas, bet gan savstarpēji rezonējas".
Izdevumā apkopoti Komunikācijas studiju nodaļas mācībspēku un doktorantu pētījumi, kā arī žurnālistu raksti par politisko partiju un mediju rīcību priekšvēlēšanu laikā.
"Ne visi lasītāji vēlas burties cauri ļoti akadēmiskiem pētījumiem, tādēļ ir ļoti apsveicami, ka vienā darbā ir apvienots akadēmiskais un žurnālistu skatījums," grāmatas izdošanu komentēja žurnālists un viens no rakstu autoriem Kārlis Streips.
"Krājums ir labs resurss studentiem, taču mēs šo grāmatu centāmies rakstīt arī tiem, kuri nav profesionāli saistīti ar politiku vai medijiem," piebilda Brikše.
Šī ir pirmā no divām grāmatām par šo tēmu - otra, kas vairāk orientēta uz politikas kultūru, jau tiek rediģēta un iznāks pēc neilga laika, pastāstīja Brikše.
Pētījumi atklāj žurnālistikas profesionālisma, reklāmas, sabiedrisko attiecību jomas attīstību, politiskas kultūras līmeni, sekmē pašlaik nozīmīgu politisko, sociālo un kultūras problēmu apzināšanu.
"Latvijai ir jāpārtrauc domāt, ka ar mums notiek kaut kas debešķīgs un unikāls, un beidzot jāveic ilglaicīgi pētījumi šajā jomā," uzsvēra Brikše un piebilda, ka nākamais nepieciešamais darbs šajā jomā ir datu sistematizēšana un sakārtošana.