Pēc viņa teiktā, nelegālo pārvadātāju skaits ir pieaudzis, taču to nevar teikt par visu valsti kopumā. "Nelegālie pārvadātāji visvairāk parādās tur, kur kaut kas nav kārtībā ar legālajiem reisiem. Tur parādās niša, kur var iespraukties nelegālais vai mazāk legālais pārvadātājs, jo ir arī tādi, kuriem ir licence, bet viņi mēģina veikt papildu pārvadājumus saskaņotajiem un atļautajiem," sacīja Narvaišs.
Kā nelegālo pārvadātāju populārākos virzienus ATD vadītājs minēja Liepāju, Jelgavu, Bausku un Daugavpili.
Narvaišs norādīja, ka pašlaik nav zināms precīzs nelegālo pārvadātāju skaits. "Viņus var iedalīt divās kategorijās - vieni ir pārvadātāji ar autobusiem un mikroautobusiem, otri, kuri piepelnās braucot uz darbu uz Rīgu ar savu personīgo automašīnu. Par šo otro kategoriju precīzu datu nav. Savukārt par autobusiem vai mikroautobusiem mēs esam lūguši skaitu apzināt, un šie dati tiks iegūti," viņš pastāstīja.
Narvaišs arī uzsvēra, ka, pēc pašlaik spēkā esošajiem likumiem, nelegālos pārvadātājus ir grūti sodīt. "Pieķert pie rokas viņus nav grūti. Grūti ir pierādīt šo nelegālā pārvadājuma faktu un sodīt. Turklāt sodīt tā, lai tas būtu jūtams. Patlaban Saeimā ir iesniegti grozījumi Autopārvadājumu likumā, lai būtu iespējams piemērot soda sankcijas arī neregulārajiem pārvadātājiem," viņš paskaidroja.
Pēc viņa teiktā, izmaiņas likumos varētu stāties spēkā 2011.gada pirmajā pusē. "Sarunas par sodiem ir starp Valsts ieņēmumu dienestu un ceļu policiju, kas pārņems Autotransporta inspekcijas funkcijas. Labi, ka tagad būs soda iespējas arī no mūsu puses - anulēt licences kartītes, apturēt pārvadājumus. Līdz šim nekā tāda nebija un sodīt varēja tikai Valsts ieņēmumu dienests par nelegālas komercdarbības veikšanu," sacīja Narvaišs.
Viņš piebilda, ka savukārt legālo pārvadājumu tirgū autobusu vadītāji kļuvuši godīgāki. "Kopumā situācija pēdējos gados uzlabojas. Tas attiecas gan uz autopārvadātāju attieksmi pret pasažieriem, gan uz biļešu nedošanu. Te ir labi tas, ka ar pārvadātājiem ir ilgtermiņa līgumi un pietiekami lielas sankcijas, lai pārkāpumu gadījumā viņus varētu sodīt. Arī uzņēmumu vadība ir sapratusi, ka daudz labāk ir pašiem veikt kontroli un uzlabot darbu, lai pēc tam jau nebūtu jārunā ar mums par līgumā paredzētajām sankcijām," klāstīja Narvaišs.
Autotransporta direkcija ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.