Jaunais tilts pār Gauju ir platāks par iepriekšējo, un tam ir lielāka slodzes nestspēja. Tilta kopējais garums - 143 metri, bet brauktuves platums – 16 metri. Projekta īstenotāji uzskata, ka faktiski ir notikusi jauna tilta būvniecība, jo vecais tika demontēts līdz pat balstiem. Tilta pasūtītājam valsts a/s "Latvijas valsts ceļi" rekonstrukcijas darbi izmaksāja 2,8 miljoni latu, projektu īstenoja kompānija "Merks".
Kā norāda būvnieki, tilts Latvijas apstākļiem ir unikāls, jo būvēts ar dzelzsbetona laidumu uzbīdīšanas tehnoloģiju. Rekonstrukcijas laikā satiksme netika pārtraukta, jo tika uzstādīts pagaidu tilts
“Latvijas valsts ceļi” Rīgas nodaļas pārstāvis Didzis Zvirbulis Dienu informēja, ka satiksme pār jauno tiltu tiks atļauta pirmdien, 28.aprīlī, bet svinīgā tilta atklāšana notiks vēlāk, kad būs sakārtota tilta apkārtne pēc pagaidu tilta demontāžas. Kā sacīja D.Zvirbulis, jauno tiltu varēs šķērsot pirmdien no rīta ap deviņiem desmitiem, tikko būs saņemts oficiāls slēdziens, ka tilts ir drošs.
Tiltam pār Gauju pie Murjāņiem ir sena vēsture. 1920.gadā šajā vietā tika uzbūvēts 166 metrus garš atgāžņu sistēmas tilts, kas bija garākais šādas sistēmas tilts Latvijas vēsturē. Tilts, vairakkārt remontēts, nokalpoja līdz 1941.gadam, kad tika nodedzināts, atkāpjoties Padomju armijai. 1948.gadā tiltu atjaunoja iepriekšējā sistēmā. 1961.gadā šajā pārejas vietā tika uzbūvēts spriegota dzelzsbetona tilts, kas sastāvēja no septiņām 22 metrus garām saliekamām spriegbetona sijām. Tā brauktuves platums bija septiņi metri. 2004.gadā tika izstrādāts tilta rekonstrukcijas projekts, kas paredzēja esošās laiduma konstrukcijas nomaiņu ar jaunu monolīta spriegbetona nepārtrauktu siju.