Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Plānās partiju kases liek atteikties no masveida reklāmas

Aprīļa vidū Lielajā talkā starp talciniekiem varēs sastapt partiju cilvēkus, politiķi arī gatavojas skriet Rīgas maratonā, pagājušajā nedēļā skolotāju gājienā aģitācijas materiālus dalīja vismaz divas partijas - viss liecina, ka nākamajos mēnešos, kas atlikuši līdz pašvaldību un Eiroparlamenta vēlēšanām, politiķi nelaidīs garām nevienu iespēju pagozēties starp vēlētājiem.

Parasti vēlēšanas pavadījušas masīvas reklāmas kampaņas televīzijā, radio un presē, bet šogad, gluži kā sarunājušas partijas Dienai uzsver - maksimāli balstīsimies uz tiešu kontaktu ar vēlētājiem un mazāk reklamēsimies medijos, jo tikšanās klātienē esot «efektīvākais komunikācijas veids», «pareizā metode» un «citādāk arī neko nevar panākt».
Tomēr patiesais iemesls šādas taktikas izvēlei, visticamāk, ir cits - ekonomiskā krīze atstājusi iespaidu arī uz partiju kasēm un lielākajai daļai vienkārši nepietiek naudas, lai apmaksātu masveidīgas reklāmas kampaņas.
Iepriekšējos gados priekšvēlēšanu kampaņu aktīvais posms sākās trīs četrus mēnešus pirms vēlēšanām, šogad tas sāksies stipri vēlāk, saka politoloģe Iveta Kažoka. Vairāku lielo partiju pārstāvji apgalvo, ka aktīvu kampaņu sāks ne agrāk kā maijā, kad līdz vēlēšanām būs atlicis vien mēnesis. Tomēr jau līdz šim atsevišķas partijas ir aktivizējušās, kas saistāms arī ar pašvaldību vēlēšanām, uzsver sociologs Arnis Kaktiņš. Kā piemērus var minēt TB/LNNK un Saskaņas centra (SC) publisko konfrontāciju ar reklāmas videorullīšu palīdzību, Tautas partijas (TP) reklāmas klipu, aicinot stāties partijā, LPP/LC Rīgas mēra kandidāta Aināra Šlesera skaļos paziņojumus par nokļūšanu Rīgas mēra krēslā. A.Šlesera gadījums parāda, ka «nav jāiztērē ne lats, lai piespiestu visu mediju telpu runāt par viņu un viņa idejām», akcentē A.Kaktiņš.

Partiju pārstāvju teiktais liecina, ka tās centīsies reklamēties, tērējot maksimāli maz naudas. Lielākā daļa sola, ka šogad liks lielāku akcentu uz tikšanos ar vēlētājiem. Arī pirms iepriekšējām vēlēšanām partijas tikās ar vēlētājiem, taču tas vienmēr tika uztverts kā neefektīvs aģitācijas veids, saka I.Kažoka. Tas liecina, ka partijām vienkārši nepietiek naudas masīvām kampaņām, secina eksperti. Vairākas partijas to arī nenoliedz, taču pat aptuvenas summas, cik grasās tērēt savām kampaņām, neatklāj. Lielākā daļa stāsta, ka tērēs «maz», vienīgi TP kampaņas vadītājs Guntis Gūtmanis nenoliedz, ka iztērētā summa būs liela. ZZS frakcijas priekšsēdis Augusts Brigmanis pauž, ka kopā tikšot tērēti ne vairāk kā 200 tūkstoši latu, LPP/LC preses sekretārs Edgars Vaikulis vien atklāj, ka partija iekļausies tēriņu limita rāmjos, kas LPP/LC gadījumā ir pusmiljons latu.

Ierobežotie resursi gan nenozīmē, ka medijos neparādīsies partiju reklāmas. Eksperti arī prognozē, ka partijas aktīvāk izmantos interneta sniegtās iespējas, kas prasa arī citus saturiskos risinājumus. Paredzams, ka politiķi aktīvāk izmantos sociālo tīklu, sevišķi portāla draugiem.lv sniegtās iespējas nonākt maksimāli tuvu vēlētājiem.

No partiju kampaņu organizētāju teiktā izriet, ka politiskie spēki uzsvērs savas līdzšinējās nostādnes. Piemēram, G.Gūtmaņa teiktais ļauj secināt, ka TP pozicionēsies kā darītāju partija, TB/LNNK atkal izspēlēs nacionālo kārti tikai «ekonomiskā plāksnē», ZZS kampaņas atslēgvārdi būšot «vide, cilvēki, darbs», PS sevi pozicionēs kā «baltās vārnas» politikā. No LPP/LC kampaņas var sagaidīt kaut ko līdzīgu jau iepriekšējai «buldozera kampaņai» un tās centrā atkal būs A.Šlesers kā «superliels, staigājošs akcents», no kura «tauriņu grūti uztaisīt», saka kampaņas veidotājs Ēriks Stendzenieks.

Pārplānot savas kampaņas akcentus nācies Jaunajam laikam (JL), jo sākotnēji tā plānota, kad JL bija opozīcijā, bet tagad tā ir premjera partija.

«Iepriekš gribējām skaidrot mūsu redzējumu par politiku, tagad būs jāskaidro valdības lēmumi,» stāsta JL kampaņas vadītāja, iekšlietu ministre Linda Mūrniece, kuru pirmdien šajā postenī nomainīšot Rīgas mēra kandidāts Edgars Jaunups. Eksperti spriež, ka partijas pagaidām ir apjukušas un atrodas savu pieeju meklējumos, ņemot vērā, ka sabiedrības dienas kārtībā šobrīd ir krīze.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas