_ Otrs lēnām pārņem dominējošo stāvokli zāļu mazumtirdzniecībā — tam pieder _Mēness aptieku_ ķēde, kurai piesaistīti aptuveni 20 ārstu doktorāti. Trešais tausteklis ir vēl attīstības stadijā — veselības centru pārpirkšana visā valstī. "Zirnekļa" tīklā jau ir lielie Pļavnieku un Juglas veselības centri Rīgā un poliklīnikas Daugavpilī un Cēsīs, piektdien vēstīts laikraksta pētījumā.
Visvairāk ražotāji satraukušies, ka Recipe plus saistīto firmu iestādēs strādājošie ārsti pacientiem izrakstīs to firmu zāles, kas būs samaksājušas par "mārketinga pakalpojumiem", vēstīts laikrakstā. Līdz ar to tiek aizskartas arī patērētāju intereses. Recipe plus pārstāvis aizdomas par konkrētu zāļu firmu produkciju lobēšanu Dienai noliedz, sakot, ka ir "pārprasts".
Diena raksta, ka aicinājumu "neslēgt sadarbības līgumus" par mārketinga pakalpojumiem ar firmu CoMed saviem biedriem jau izsūtījušas divas farmācijas nozares asociācijas. Zāļu ražotājus neapmierina, ka Recipe plus no viņiem jau tā pieprasa atlaides par zāļu tirgošanu Mēness aptiekās, tādēļ maksāt vēl atsevišķi par pieeju ārstiem kāda starptautiska zāļu ražotāja pārstāvis sauc par "reketu". Galvenais zāļu ražotāju satraukuma iemesl esot ārstu ieinteresētību izrakstīt to firmu zāles, par kuru reklamēšanu iepriekš samaksāts. Pamatā informāciju par jaunākajiem medikamentiem Latvijas ārsti iegūst tieši no ražotājiem, jo ir pārāk kūtri, lai paši meklētu alternatīvus informācijas avotus.
Žurnālistes Ingas Spriņģes pētījumu “Par lojalitāti jāmaksā” lasiet piektdienas laikrakstā Diena