Kā svētdien skaidroja raidījums, I.Godmanim nav parasta dienesta automašīna — tai ir sarkanas un zilas bākugunis un skaņas signāls, un saskaņā ar noteikumiem tas ir operatīvais transporta līdzeklis. Tomēr limuzīna īpašais statuss automātiski nedodot tiesības pārkāpt satiksmes noteikumus. Izpētot noteikumus, atklājies, ka operatīvie transportlīdzekļi drīkst pārkāpt satiksmes noteikumus, tikai pildot neatliekamus dienesta uzdevumus. Tādi ir tikai pieci: pirmkārt, lai glābtu cilvēka dzīvību, materiālās vērtības vai novērstu personai smagus veselības traucējumus vai kaitējumu videi, otrkārt, lai novērstu draudus sabiedriskai drošībai un kārtībai, treškārt, lai sekotu no operatīvā transportlīdzekļa bēgošai personai, ceturtkārt, lai pārvadātu materiālās vērtības sevišķi lielos apmēros, un, piektkārt, lai pavadītu citus transportlīdzekļus, proti, braucot kolonnā. Augstu amatpersonu pārvietošana ietilpst piektajā kategorijā, taču I.Gomdaņa gadījumā ir viens liels “bet”, norāda raidījums. Proti, viņš nebrauca kolonnā. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) norāda, ka automašīnu kolonnai ir strikta definīcija.Ir noteikts, ka kolonna ir jāpavada diviem transportlīdzekļiem. Priekšā brauc transportlīdzeklis ar zilu un sarkanu bākuguni un ieslēgtu skaņas signālu, kolonnas beigās brauc auto ar iedegtu zilu mirgojošu bākuguni, _LNT _skaidroja CSDD pārstāvis Jānis Golubevs.Tā kā I.Godmaņa mašīnai pa priekšu nebrauca pavadošā policijas automašīna, tā nav pārvietošanās kolonnā, secina raidījums. To apstiprinājis arī iekšlietu ministrs Mareks Segliņš (TP).Līdz ar to raidījums secina, ka premjera limuzīnam avārijas brīdī nebija tiesību izmantot operatīvā transportlīdzekļa privilēģijas un bija jāievēro visi ceļu satiksmes noteikumi.“Viņš netika eskortēts atbilstoši tam, kā būtu jāeskortē augstākā valsts amatpersona. Es te redzu kļūdu, ka nav trafarēta transportlīdzekļa. Aiz mūžīgās taupības, aiz mūžīgās nevēlēšanās zīmēties, lai pievērstu mazāk uzmanības,” teicis M.Segliņš.Kā norāda _LNT_, izmeklētājiem jāmeklē atbildes arī uz citiem jautājumiem, ieskaitot mikroautobusa šofera rīcību. Aptuveni 20 metrus garās bremzēšanas pēdas, visticamāk liecinot, ka viņš braucis ievērojami ātrāk par atļauto.
Raidījums: Godmaņa auto bija jāapstājas pie luksofora sarkanās gaismas
Premjera Ivara Godmaņa (LPP/LC) limuzīnam šonedēļ notikušās avārijas brīdī nebija tiesību izmantot operatīvā transportlīdzekļa privilēģijas un bija jāievēro visi ceļu satiksmes noteikumi, arī apstāšanās pie luksofora sarkanā signāla, ko premjera šoferis neizdarīja, pie šādiem secinājumiem nonācis LNT raidījums “TOP 10”.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
LASI VĒL PAR AVĀRIJU
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
Sisis
Nasralla
par demokratiju