LRA vērtēja akciju pēc sava ētikas kodeksa.LRA aicinās reklāmdevējus nākotnē pirms šādu akciju veikšanas rūpīgi izvērtēt visus iespējamos riskus. “Mēs centīsimies veicināt to, lai pirms šādu radikālu akciju veikšanas reklāmdevēji nopietni izvērtē, kā uz to reaģēs attiecīgās institūcijas, lai sabiedrībai nerastos aizvainojums, nesapratne vai sajūta, ka tā novērtēta kā zemāk stāvoša,” skaidro I.Krīgere-Lāce. Asociācijas ētikas kodekss par tā normu pārkāpšanu paredz izteikt brīdinājumu vai ieteikumu medijiem nepārraidīt attiecīgo reklāmu. Asociācija pavisam nesen pieņēmusi jaunu ētikas kodeksu, tomēr tā izstrādi Tele2 viltus meteorīta akcija nekādā veidā neesot ietekmējusi.Pēc LRA prezidenta Ģirta Ozola iepriekš teiktā portālam līdzīgi gadījumi ārvalstīs ir traktēti kā reklāmas profesionāļu ētikas pārkāpums, tāpēc LRA nolēma izvērtēt šo gadījumu. Viņš uzskata, ka kompānijai vajadzēja ātrāk atklāt, ka meteorīts ir inscenējums, ko Tele2 paziņoja tikai pēc diennakts.
Reklāmas asociācija meteorīta akciju atzīst par pārāk izaicinošu, bet nesodīs
Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) nolēmusi, ka Tele2 viltus meteorīta akcija bija pārāk izaicinoša, taču nav atzinusi to par neētisku. “Tele2 ir pārvērtējusi sabiedrības izpratni,” lēmumu skaidro LRA valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce. Sankcijas pret Tele2 neesot iespējams piemērot, jo tā nav asociācijas biedrs, bet mediju aģentūra Inspired, kura bijusi iesaistīta akcijā, nebija tās iniciatore.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.