Domes pārstāve gan atzina, ka nākamā gada departamenta budžets vēl nav pieņemts, tādēļ kāda būs situācija pēc 31.decembra pagaidām nevarot prognozēt. Viņa arī uzsvēra, ka, ja Rīga būs tikpat daudz sniega kā pagājušoziem, tad domes vadība ir apsolījusi lemt par papildu finansējumu, lai iztīrītu arī rajona nozīmes ielas un piebraucamos ceļus pie mācību un ārstniecības iestādēm.
Jāatgādina, ka saskaņā ar sinoptiķu prognozēm jau šīs nedēļas beigās gaidāms pamatīgs sals, kā arī, iespējams, sniegs. Gatavojoties ziemas sezonai, ielu un tiltu uzturēšanas uzņēmumi Rīgā ir sagādājuši nepieciešamo smilts-sāls maisījumu un sāli, kā arī pārbaudījuši specializētās tehnikas stāvokli. No 15. oktobra katrā Rīgas priekšpilsētā dežurants strādā diennakts dežūrrežīmā, sekojot līdzi situācijai uz ielām, lai apledojuma veidošanās vai sniega gadījumā veiktu tiltu un maģistrālo ielu apstrādi ar pretslīdes materiāliem. Uz tiltiem un atsevišķās pilsētas vietās uz ielām šogad jau ir bijusi nepieciešamība apstrādāt brauktuves ar pretslīdes materiāliem apledojuma mazināšanai, par RD sagatavošanās darbiem sniegam stāsta I.Prauliņa.
Šobrīd Rīgas ielu uzturēšanai līdz gada beigām esot palicis finansējums 1,4 miljonu latu apmērā. No tā ziemas darbiem ir paredzēti 1,2 miljoni latu, bet atlikušie 200 tūkstoši plānoti bedrīšu remontam un citiem uzturēšanas darbiem, viņa skaidroja.
“Regulāri ar pretslīdes materiāliem būs iespējams apstrādāt tikai pilsētas maģistrālās ielas, pa kurām kursē sabiedriskais transports, un tiltus. Ierobežotā finansējuma dēļ rajona nozīmes ielas jeb ielas, pa kurām nekursē sabiedriskais transports, apstrādāt tīrīt nebūs iespējams. Līdz ar to iedzīvotājiem būs jārēķinās, ka uz rajona nozīmes ielām ziemā būs apgrūtināti braukšanas apstākļi, apledojums un sniegs. Tādēļ, līdzīgi kā iepriekšējos gadus, arī šoziem īpaši svarīga būs transportlīdzekļa tehniskā aprīkojuma atbilstība ziemas apstākļiem un autovadīšanas prasmes. Lai pirmais sniegs nebūtu nepatīkams pārsteigums, departaments atgādina par ziemas riepu nepieciešamību. Ilglaicīgākos satiksmes sastrēgumus pilsētā ziemas apstākļos rada autoavārijas, kam bieži par iemeslu ir vasaras riepas, kā arī ceļa apstākļiem neatbilstoša braukšanas ātruma un nepietiekamas distances izvēle,” viņa brīdina.
Kopumā Rīgā ir 4,5 miljoni kvadrātmetri maģistrālās ielas, 4,4 miljoni kvadrātmetri rajona nozīmes ielas un 409 tūkstoši kvadrātmetri tiltu brauktuves.