Domāju, ka tas kinoteātrim atņem 20 līdz 40 % no skatītājiem, taču droši to apgalvot nevar. Tomēr izskaust pirātismu ir neiespējami,” uzskata kinoteātra vadītājs. “Tas ir sāpīgs jautājums, ar kura risināšanu ir jānodarbojas valstij. Nevar teikt, ka tā ir tikai industrijas problēma, jo mēs taču maksājam nodokļus,” domā A. Amoliņš. “Pirātisms ir zagšana, kas sākas ģimenē. Ja dēl aizdzen kaimiņ auto, tas ir noziegums, bet, ja viņš zog filmas internetā, tad nekas, vecāki piever acis,” situāciju raksturo kino direktors. Ik mēnesi Parex plaza apmeklē vairāk nekā simts tūkstoši skatītāji. “Nekas nevar aizstāt sajūtas kinoteātra zālē. Tā ir arī socializēšanās lieta. Esmu dzirdējis pat, ka puiši novelk grāvēju internetā, novērtē specefektus un dodas tos baudīt uz kinoteātri,” atklāj A. Amoliņš. Kino Rīga projektu menedžeris Aksels Tuklers uzskata, ka filmu zagšana internetā noteikti ietekmē filmu apmeklētību, taču “Rīgai” palīdz tas, ka tā nerāda Holivudas produktus, bet gan lielākoties klasiku, art house filmas, tāpat dokumentālo kino. “Es nevaru pateikt, ka līdz ar torrentu parādīšanos apmeklētāju uzreiz būtu kļuvis mazāk. Taču filmu zagšana mūs noteikti ietekmē. Mums ir jāmācās ar to sadzīvot, piedāvājot apmeklētājiem to, ko tie nevar saņemt mājās, jāizvairās no stagnācijas,” viņš spriež. Tas iespējams, veicot tehnoloģiskus uzlabojumus kino demonstrēšanā un uzlabojot klientu servisu. Viņš arī norāda, ka uzreiz pēc filmas nākšanas klajā torrentos atrodamās kopijas ir sliktā kvalitātē, nedaudz uzlabojoties pēc oficiālā DVD publiskošanas. Tirdzniecības centra “Alfa” kinoteātra “Cinamon” mārketinga menedžere Ilona Cera atzīst, ka grūti novērtēt skaitļos pirātu radītos zaudējumus. Neskatoties uz situāciju, viņa uzskata, ka vienmēr būs publika, kas vēlēsies skatīties kino tieši uz lielā ekrāna. Piemēram, trīsdimensiju efektus tik veiksmīgi uz datora nepārnesīs, animācijas filmas ģimenes ar bērniem vēlas skatīties tieši uz lielā ekrāna, tāpat Holivudas grāvēju specefektus pilnībā var novērtēt tikai uz lielā ekrāna. “Diez vai filmu zagšana varēs izskaust kino skatīšanos zālē. Cilvēku apgrozījumu mūsu kinoteātrī vairāk ietekmē repertuāra izmaiņas nevis pirātisms,” uzskata I. Cera. Kino nepazudīs - ir pārliecināti kinoteātru pārstāvji, jo tas ir veiksmīgi izdzīvojis gan video, gan televīzijas ērā. “Kino nemirst,” tā A. Amoliņš. Laikraksts Diena ceturtdien vēsta, ka interneta pirātisma tostarp filmu nelegālās lejupielādes, apkarošanā gan Eiropā, gan Latvijā ir vāji panākumi.
Rīgas kinoteātri bažīgi par filmu pirātismu internetā
Filmu zagšana internetā apdraud kino apmeklētību, taču nedomājam, ka pirātisms izskaudīs kino skatīšanos zālē, uzskata Rīgas lielāko kinoteātru pārstāvji.Kinoteātra Parex plaza direktors Atis Amoliņš uzsver, ka pirātisms ietekmē industriju kopumumā, gan filmu izplatītājus, gan kinoteātrus. “Es pieļauju, ka mūsu zāles varētu būt pilnākas, ja vien ne filmu pirātisms.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.