RD Sabiedrisko attiecību nodaļā informēja, ka pašlaik Rīgas jūras līci klāj aptuveni 35 centimetrus bieza ledus kārta, kas bezvēja un ilgstošā sala apstākļos Rīgas jūras līci izveidojusi par grūti caurbraucamu ledus lauku.
Ledlauža Varma kapteinis Edgars Ūķis pastāstīja, ka pašlaik ziema kuģošanai Rīgas jūras līcī radījusi īpaši sarežģītus apstākļus, jo ilgstošā aukstuma un bezvēja apstākļos pat tikko uzlauzts ledus pēc neilga laika tūlīt atkal sasalst. Ūķis norādīja, ka līdz ar to, lai no ledus atbrīvotu pēc iespējas vairāk iesalušu kuģu, ledlauzim jāstrādā ar dubultu intensitāti.
Kapteinis sacīja, ka situāciju būtiski uzlabotu stiprāks vējš, kas varētu ledu iekustināt. Tajā pašā laikā Ūķis arī atzina, ka daļā gadījumu pie vainas kuģu iesalšanai ledū ir kravu pārvadājumiem nepārdomāti izvēlēti transporta līdzekļi, kas nemaz nav piemēroti kuģošanai ziemas apstākļos.
RD Sabiedrisko attiecību nodaļā apgalvoja, ka pēdējā tik barga ziema, kad Rīgas jūras līcī biezas un neizbraucamas ledus kārtas dēļ daļa kravas kuģu bija spiesti uz laiku pārtraukt uzņemto kursu, fiksēta pirms astoņiem gadiem – 2003.gadā.
Rīgas brīvosta pēc pārkrauto kravu apmēra un apkalpoto pasažieru skaita pērn bija lielākā osta Latvijā.