Lieta ierosināta pēc divdesmit 9.Saeimas deputātu pieteikuma, kurā norādīts, ka apstrīdētie noteikumi pēc būtības paredzot atlīdzību par tādu pienākumu veikšanu, kas pieskaitāmi valsts pārvaldes darbības pamatuzdevumiem, un tas neatbilstot pienācīgas pārvaldības principam. Turklāt noteikumos neesot iekļauts nedz skaidrs personu loks, ar ko vadības līgumi tiek slēgti, nedz arī skaidri šo līgumu slēgšanas kritēriji. Pieteikuma iesniedzēji norāda arī, ka Ministru kabinets, izdodot apstrīdētos noteikumus, esot pārkāpis savas kompetences ietvarus.
Saeimai līdz 2008.gada 30.decembrim iesniegt atbildes rakstu.
MK noteikumu atbilstību vērtēs pēc vairākiem likuma un Satversmes pantiem.
Satversmes 1.pants noteic, ka Latvija ir neatkarīga demokrātiska republika, savukārt Satversmes 64.pants paredz, ka likumdošanas tiesības pieder Saeimai, kā arī tautai Satversmē paredzētā kārtībā un apmēros;
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta pirmā daļa noteic: Valsts pārvalde ir pakļauta likumam un tiesībām. Tā darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. Valsts pārvalde savas pilnvaras var izmantot tikai atbilstoši pilnvarojuma jēgai un mērķim;
Likuma 10.panta sestā daļa noteic: Valsts pārvalde savā darbībā pastāvīgi pārbauda un uzlabo sabiedrībai sniegto pakalpojumu kvalitāti. Tās pienākums ir vienkāršot un uzlabot procedūras privātpersonas labā;
Likuma 10.panta desmitā daļa noteic: Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas efektīvi. Valsts pārvaldes institucionālo sistēmu pastāvīgi pārbauda un, ja nepieciešams, pilnveido.