Ziņojums par B.Flika algu atklāj, ka satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) savā pēdējā darba dienā ministra amatā noslēdzis jaunu airBaltic akcionāru sadarbības līgumu ar jauno kompānijas īpašnieku - SIA „Baltijas Aviācijas sistēmas” (BAS). Jaunais sadarbības līgums ir konfidenciāls un tāpat kā 1995.gada airBaltic dibināšanas līgums plašākai publikai nav pieejams. Tādējādi šobrīd valstij ir saistoši divi līgumi – 1995.gadā slēgtais airBaltic dibināšanas līgums un 2009.g. 4.martā slēgtais sadarbības līgums ar BAS, teikts ministrijas izplatītajā paziņojumā presei.
K.Gerhards secina, ka nepieciešams noslēgt līgumu starp Latviju un SAS par 1995.gada airBaltic dibināšanas līguma izbeigšanu, pretējā gadījumā, neskatoties uz to, ka SAS vairs nav airBaltic akcionārs, Latvijai vēl joprojām ir saistības pret SAS. Esam jau ziņojuši, ka SAS 47,2 % akciju nopirkusi B.Flikam piederošais uzņēmums BAS.
B.Flika alga sastāv no divām daļām: padomes noteiktā atalgojuma, kas ir līdzvērtīgs atalgojumam Latvijā, un SAS papildus noteiktās atlīdzības, lai nodrošinātu valdes locekļiem starptautiski konkurētspējīgu atalgojumu. Saskaņā ar Komerclikumu, valdes locekļu atlīdzības noteikšana nav akcionāru sapulces (tai skaitā valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvja) kompetences jautājums, secinājusi Satiksmes ministrija.
Taču tikko Latvija un SAS parakstīs līgumu par dibināšanas līguma izbeigšanu, valdes locekļu atalgojuma jautājums ir skatāms saskaņā ar Komerclikumu. Tad, kā norāda K.Gerhards, SM kā LR akciju kapitāla daļu turētājs akcionāru sapulcē rosinās pārskatīt valdes locekļiem paredzētās atlīdzības noteikšanas principus un noteikt maksimālo atalgojuma apmēru.
K.Gerhards (TB/LNNK) otrdien intervijā Latvijas radio pauda viedokli, ka airBaltic ir izveidojusies par nopietnu spēlētāju tirgū līdzās Polijas un Ungārijas aviokompānijām, tādēļ kompānijas vadībai jābūt arī atbilstošam atalgojumam.
“Mūsu mazajā valstī ir izveidojusies ļoti nopietna aviokompānija pēdējos gados, ar daudziem reisiem un, domāju, ka tas ir ļoti nopietns spēlētājs šajā kopējā aviobiznesā mūsu reģionā un, protams, atalgojumam, piesaistot profesionāļus no visas pasaules, ir jābūt konkurētspējīgam.”
Ministrs uzsvēra, ka pirmais solis atalgojuma izvērtēšanai būtu akcionāru sapulces sasaukšana un izmaiņas statūtos, par kurām jāvienojas abiem īpašniekiem – Latvijas valstij un BAS.
Katram ir tiesības izmantot tiesības tiesāties, uz jautājumu, vai B.Flikam būtu jāatskaitās par saviem ieņēmumiem, strādājot valstij daļēji piederošā uzņēmumā, atbildēja K.Gerhards.