pantam un Administratīvi teritoriālās reformas likumam, informē ST.Satversmes 1.pants noteic, ka Latvija ir neatkarīga demokrātiska republika. Eiropas vietējo pašvaldību hartas 5.pants paredz, ka vietējās varas teritoriju robežu izmaiņas nav atļauts izdarīt bez iepriekšējas konsultēšanās ar attiecīgo vietējo varu, pēc iespējas ar referenduma palīdzību, kur tas ir likumīgi atļauts. Savukārt Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.1panta normas paredz kārtību, kādā tiek noteikts vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālais iedalījums. Lieta ir ierosināta pēc Alsungas pagasta padomes pieteikuma. No pieteikuma izriet, ka apstrīdētā norma neesot pieņemta Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.1panta noteiktajā kārtībā. Padome norāda, ka Ministru kabinets, pieņemot apstrīdēto normu, iekļāvis Alsungas pagasta administratīvo teritoriju Kuldīgas novadā, taču apstrīdētā norma esot pieņemta, nevis pamatojoties uz noteiktā kārtībā izstrādāto un apstiprināto teritoriālā iedalījuma projektu, bet gan pretrunā ar to. Alsungas pagasta padomes iebildumi un argumenti neesot uzklausīti. Tas savukārt esot ne vien no Satversmes 1.panta izrietošo tiesību principu pārkāpums, bet arī Eiropas vietējo pašvaldību hartas 5.panta pārkāpums.Ministru kabinets ir uzaicināts līdz 2008.gada 2.jūnijam iesniegt atbildes rakstu ar lietas faktisko apstākļu izklāstu un juridisko pamatojumu.
ST ierosina lietu pēc Alsungas pagasta padomes pieteikuma
Satversmes tiesa šodien ierosinājusi lietu pēc Alsungas pagasta padomes pieteikuma. Lieta ierosināta par Ministru kabineta noteikumu par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu pielikumā minēto vārdu “Alsungas pagasts” atbilstību LR Satversmes 1.pantam, Eiropas vietējo pašvaldību hartas 5.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.