Divus kandidātus iekšlietu ministra amatam ieteikusi virzīt arī Zaļo un zemnieku savienība (ZZS). Tie ir līdzšinējais Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis un bijušais Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs, ilggadējais Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieks pensionētais ģenerālis Aivars Straume.
A.Straume atzīst, ka ZZS viņu pagaidām nav uzrunājuši kā nākamo iekšlietu ministra kandidātu. “Es to pirmo reizi izlasīju presē un man liekas, ka tas ir ZZS biedra Viestura Silenieka viedoklis. Katrā ziņā ar mani viņi nav runājuši,” skaidro A.Straume. Viņš arī norāda, ka L. Mūrnieces demisijas rakstu premjers Valdis Dombrovskis vēl nav pieņēmis.
A.Straume iekšlietu sistēmā strādā jau 36 gadus, no tiem trīsarpus – valsts sekretāra amatā. Plašāka sabiedrība viņu atceras tieši kā Iekšlietu ministrijas pakļautā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieku.
“Man iekšlietu joma ir labi pazīstama. Jau kā valsts sekretārs vērsu augstāk stāvošo valsts amatpersonu uzmanību uz to, pie kā novedīs iekšlietu sistēmu, ja darbiniekus nestimulēs finansiāli,” tā A. Straume. Uz jautājumu, vai viņš piekristu ieņemt iekšlietu ministra amatu, ja šādu piedāvājumu izteiktu koalīcija, viņš atbild: “Es stingri padomātu. Es zinu, kādas ir problēmas iekšlietās.”
Nu jau mēnesi A.Straume ir SIA Latvijas dzelzsceļa apsardze valdes loceklis. Viņš stāsta, ka darbs ir interesants.
“Uz darbu nāku katru dienu, darba laiks ir no pulksten astoņiem līdz pieciem. Jau esmu apmeklējis Latvijas dzelzsceļa objektus Jēkabpilī un Daugavpilī, ticies ar cilvēkiem. Latvijas dzelzsceļš ir valsts nozīmes infrastruktūras objekts un kā uzņēmums – lielākais nodokļu maksātājs valstī. Man ir lieli plāni, kā attīstīt apsardzi, jāizstrādā Latvijas dzelzsceļa apsardzes stratēģija,” stāsta bijušais Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs.
A.Straumes pārziņā ir atbildība par finansēm, attīstība un administrēšana. “Tā ir liela atbildība. Valdes priekšsēdētājs Arnis Macuelvičs ar visu netika galā, bija nepieciešama palīdzība, uzņēmumā strādā ap 400 darbinieku,” tā A. Straume. SIA Latvijas dzelzsceļa apsardzei cita starpā īpaši jāgādā par desmit stratēģisku dzelzsceļa objektu – dzelzsceļa tiltu – drošību.