Jau vēstīts, ka lidostas Rīga padome pirmdien nolēma atteikties no 80% atlaidēm airBaltic un Ryanair, kuras par tirgu kroļojošām atzina Konkurences padome, un ieviest visiem vienādus "krīzes laika"tarifus. Tie būs tik zemi, ka lidostu padarīšot par lētāko Ziemeļeiropas reģionā, Dienai teica padomes locekļi.
Jaunie lidostas tarifi būtu vairāk nekā divas reizes zemāki par pašreizējiem un "ir koridorā starp nepilniem 3 līdz 4 eiro par pasažieri," apliecināja padomes priekšsēdētāja Baiba Broka (TB/LNNK). Tarifi stātos spēkā novembrī un būtu spēkā gadu, kad atkal vērtētu to ietekmi.
Tas nozīmē, ka airBaltic un Ryanair, kam vienīgajiem bija 80% atlaide, novembrī zaudēs piešķirtās priekšrocības iepretim citām lidsabiedrībām un to izmaksas palielināsies. Lidostas prezidents Krišjānis Peters (LPP/LC) sagaidot pretenzijas no Ryanair, taču viņam pagaidām neesot indikāciju, ka lidsabiedrība lēmuma dēļ varētu pamest Rīgu. "Mēdz būt ne tikai finanšu aprēķinu bizness, bet arī principu bizness. Taču mana prioritāte ir izpildīt politisko uzstādījumu panākt izlīgumu ar Konkurences padomi," teica K.Peters. Juristi viņam apgalvojot, ka atlaižu atcelšana nedraud ar finansiālām sankcijām, kas varētu izrietēt no sabiedrībai nepieejamā ar līguma ar Ryanair.
airBaltic pirms valdības lēmuma nekomentē, kāda būs finansiālā ietekme uz kompāniju un vai starpību segs, paaugstinot biļešu cenas.
KP pagaidu vadītājs Raimonds Jonītis sacīja — ja valdība pieņems šo variantu un visiem tirgus dalībniekiem būs vienādi tarifi, tā strīdu par 2004.gada beigās ieviestajām atlaidēm no savas puses uzskatīs par izbeigtu. Tas neizslēdz, ka kāds tik un tā var vērsties Eiropas Kopienu tiesā, prasot kompensēt šai laikā radītos zaudējumus.