Normatīvo aktu nepilnību dēļ FM neapkopo un neiesniedz valdībai informāciju par valsts budžetā iespējami nesaņemtajām UIN un PVN summām, tādējādi pastāv iespēja, ka Ministru kabinets nesaņem pilnīgas ziņas par valsts budžetu. VK atklājusi neatbilstību starp Latvijas likumu "Par pievienotās vērtības nodokli" un Eiropas Padomes Direktīvu 77/388/EEK, jo Latvijas nodokļu maksātājiem noteiktās tiesības piemērot PVN samazinātās likmes ir plašākas nekā to pieļauj konkrētā direktīva. Minētajā likumā ir noteikts, ka PVN samazinātā likme medikamentiem jāpiemēro saskaņā ar MK apstiprināto sarakstu. Tā kā medikamentu saraksts netiek iesniegts MK apstiprināšanai un par to nav pieņemts arī kāds cits ārējs normatīvais akts, PVN 5% likme medikamentiem tiek piemērota neatbilstoši likumā noteiktajai kārtībai. VID ar UIN un PVN administrēšanā netieši iesaistītajām institūcijām ir nepilnīga sadarbība un informācijas apmaiņa. VID nenodrošina pilnīgu kontroli pār PVN 12% kompensāciju saņēmēju atbilstību likumā noteiktajiem kritērijiem, līdz ar to pastāv iespēja, ka kompensācijas var saņemt arī personas, kurām nav paredzētas šādas tiesības. Veicot divas paralēlas revīzijas, VK ir pārbaudījusi PVN likmju un UIN administrēšanu 2005. un 2006.gadā. VK ir izstrādājusi 15 ieteikumus UIN administrēšanā, bet PVN - deviņus ieteikumus. Dažus no tiem FM un VID jau uzsākuši ieviest.
Valsts kontrole atklājusi nepilnības FM un VID darbā
Valsts kontrole (VK) revīzijā atklājusi nepilnības Finanšu ministrijas (FM) un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbībās nodokļu jomā, informēja VK preses pārstāvis Valters Grīnbergs. Ieviešot uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) atvieglojumus un pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi, FM nav izvērtējusi ne sabiedrības ieguvumu, ne sagaidāmo ekonomisko vai sociālo labumu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.