Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Vēstules. Vai tiešām mums ir vajadzīga stulba tauta?

Iepazīstoties ar 2008.gada 15.maija valsts sekretāru apspriedē izsludināto MK noteikumu projektu "Noteikumi par valsts standartu vispārējā vidējā izglītībā un vispārējās nodējās izglītības mācību priekšmetu standartiem", bijām nepatīkami pārsteigti par to, ka standartu projekts cita starpā paredz jaunu kārtību mācību sasniegumu vērtēšanā. 27.pielikumā paredzēts, ka vairākumā gadījumu vērtēšana obligāti jāveic aprakstoši (rakstiski vai mutvārdos) vai arī ar ieskaitīts/neieskaitīts, kamēr vērtēšana 10 ballu skalā pieļauta tikai nobeiguma vērtēšanā.

Gribētos zināt par Valsts kontroles ieteikumu rašanās iemesliem, lai ieteiktu mainīt pieeju 10 ballu skalas lietošanai. Vai tiešām tā sauktajam speciālistam šķiet, ka mēs dzīvojam ideālā sabiedrībā? Šķiet, ka vērtēšanas kritēriju veidotāji ne klases skolēnu priekšā, ne skolēnu vietā nav bijuši. Atzīme ir arī stimuls. Katrs mēs dzīvojam noteiktā sociālā nišā, ar savām vajadzībām, uzskatiem, līdzvērtīgu draugu lokā. Bet vai no šī loka esat izgājuši, sastādot priekšlikumus izmaiņām vērtēšanas sistēmā? Ja tagad daļa skolēnu darīja kaut ko tikai tāpēc, ka par to būs vērtējums ballēs, tad pēc šī lēmuma īstenošanas dzīvē, situācija būs krietni nožēlojamāka. Protams būs daži, kas mācījās un mācīsies tāpēc, ka viņiem pašiem to vajag, bet šo skolēnu skaits ir ļoti niecīgs. Vai tiešām jūs gribat eksaktos priekšmetus nogremdēt pilnīgi un galīgi? Šāda vērtēšana neatbilst valsts nostādnēm izglītību eksaktajos priekšmetos uzlabot.

Vēl turklāt nav īsti skaidrs, kā varētu tikt realizēta vērtēšana aprakstoši (rakstiski). Šis process dokumentā nav nodefinēts. Kā šo vērtējumu skolotājs darīs zināmu vecākiem? Vai varbūt tā būs skolotāju sarakste ar vecākiem brīvajā laikā?

Paredzētā vērtēšanas sistēma ne skolēnam, ne viņa vecākiem, ne skolotājam (klases audzinātājam) nedod kaut cik objektīvu priekšstatu par skolēnu sniegumu dinamiku un patieso līmeni. Lai kaut ko uzlabotu konkrēti un reāli, jāapzinās esošais stāvoklis. Izglītības process jāpilnveido, uzlabojot jau esošās mācību metodes, kā arī ieviešot jaunas metodes, nevis kārtējo reizi mainot vērtēšanas sistēmu. Uzskatām, ka ne tikai summatīvajā, bet arī formatīvajā vērtēšanā ir lietojama 10 ballu sistēma. Protams, neizslēdzot vērtējumu ieskaitīts/neieskaitīts.

Vai tiešām mums ir vajadzīga stulba tauta? Ar ne īpaši gudru cilvēku taču ir vieglāk manipulēt. Vai varbūt tāds ir galamērķis šim projektam.

Gita Šulce, Rīgas 25. vidusskolas matemātikas metodiskās komisijas vadītāja,

Anna Gustava, Maija Gailīte, Inta Ungure, matemātikas skolotāji

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Skolotāja darbs vienmēr ir bijis stāsts par cilvēcību

Par skolotāja ikdienas darbu un viņa nozīmi jaunās paaudzes izglītošanā Guntars Gūte sarunājas ar Salaspils 1. vidusskolas skolotāju, izdevniecības Skolas Vārds matemātikas mācību līdzekļu autori...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas