Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

XXI gadsimtā ar zināšanu ekonomiku vien ir par maz

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
AE
A
Jau pirms gada Eiropa, zaudējot konkurētspēju, izvirzīja ideju pāriet no zināšanu ekonomikas uz radošo ekonomiku. Tagda jaunās vēsmas atpludušas līdz Latvijai, par ko liecina kādreizējās "kreativitātes" aizstāšana ar "radošumu". Tikai žēl, ka līdz ar latviskojumu arī jega noplicināta. Zināšanu ekonomika nozīmē ražot jau zināmo, tas ir, tiražēt kādreiz radīto, kuram konkurence rentabilitāti nonivelējusi līdz minimumam. Ar tādu ražošanu lielu naudu nenopelnīsi un investīcijas būs jāvilina no ārpuses, piedāvājot lētu darbaspēku. Kā radošās ekonomikas simbols ir patentēts izgudrojums - jauns produksts, kurš pārspēj konkurentus gan ar kvalitāti, gan ražošanas rentabilitāti. Patenti aizsargā eksporta tirgu no konkurentiem un ir pamats monopola cenai, kas visā 20 gadu aizsardzības periodā ļauj pelnīt lielu un reizēm pat ļoti lielu naudu. Tas ļauj neblēdīties ar nodokļiem un maksāt labas algas, uzlabo valsts maksājumu bilanci. Protams, arī reklāma var būt inovatīva, arī dejas solis, kāda performance un citi kumēdiņi, kurus LNT rāda savos zelta talantos. Šāds akcents, droši vien, mūsu izcilās kultūras ministres pūliņu rezultātā. Tikai ar šādu svētdienas kultūru un šādu inovāciju ekonomiku nepacelsi un vēl jo vairāk valsti no krīzes un parādu bedres neizvilksi.
s
s
lox
d
d
lox
Latvietis - parastais
L
Nedaudz pārprati rakstu un tā vēstījumu. Tas, ka ražošana Latvijā ir ļoti sliktā stāvokli tas ir skaidrs, bet ne par to šajā rakstā tiek spriests. Tāpat ir skaidrs, ka Latvijas, tāpat kā jebkuras citas valsts, ekonomikas attīstībai ir ļoti svarīgs eksports un tā perspektīvas. Ja mēs apskatāmies to pašu, Tavā komentārā pieminēto reklāmas nozari, uzsvars nebija uz "super" reklāmas izveidi, lai viecinātu vietējo preču un pakalpojumu eksportu, bet gan pašu reklāmas nozari, kā eksporta preci. Citiem vārdiem sakot, attīstīt reklāmas nozari, lai vietējie speciālisti veidotu reklāmas ārzemju uzņēmumiem. Kāds no tā labums? Ja nozare veiksmīgi attīstās (nerunājot tikai par reklāmas nozari) un Latvijā veidojas starptautiskā vidē atpazīstami uzņēmumi un līdz ar to arī profesionāļi, tad: 1) finansu kapitāls "plūdīs" iekšā Latvijas ekonomikā 2) topošajiem šajās nozarēs strādāt gribošajiem būs tepat Latvijā pieejami augsta līmeņa speciālisti, kas varēs dalīties ar savu pieredzi un zināšanām, kas savukārt būtiski veicinās attiecīgās nozares attīstību 3) vēl, protams, var minēt Latvijas atpazīstamības veicināšanu utt.
čufančiki :D
č
kāda jēga no radošajām industrijām, pirmajām vietām reklāmu industrijā, ja Latvijā ir iznīcināta ražošana, rūpniecība un zinātnes kopdarbība ar ražošanu? ko ta reklamēs, ja nav savu ražotāju? ārzemnieku ražojumus? ko ta radošu industrēs, ja nav "īstās" industrijas?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

LASIET VĒL:


Viļņa Dimzas rakstu "Vai mēs ejam uz zināšanu ekonomiku?" lasiet šeit!

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas