Tagad, izvērtējot tēriņu lietderību, radušies jautājumi gan par vieniem, gan otriem, šodien raksta laikraksts Diena. Pa šo laiku G.A.Zeibota karjerā notikušas būtiskas pārmaiņas. No cilvēka, kurš bija iesaistīts lēmumu pieņemšanā par jauno patruļkuģu būvi, viņš ir pārtapis personā, kas strādā kompānijā, kura īstenos šo projektu, izpētījis laikraksts. Tā ir tikai viena no neskaidrībām, kas apvij piecu patruļkuģu būvi. Līdz galam nav skaidrs, kāpēc tā tika uzticēta tieši Vasilija Meļņika vadītajai Rīgas Kuģu būvētavai (RKB) un kāpēc pirmais kuģis jābūvē Vācijā.«Nebija šaubu, ka Rīgas Kuģu būvētava ir tie, kas spēj. Tas bija laiks, kad arī budžets bija liels. Pieeja bija pareiza,» saka toreizējais aizsardzības ministrs Atis Slakteris (TP). V.Meļņiks ne reizi vien viesojās aizsardzības ministru A.Slaktera un vēlāk arī Vineta Veldres (TP) kabinetos. «Kurš nepazīst Meļņiku?» uz jautājumu, kāda bija viņa loma, atbild A.Slakteris. 2007.gadā dienu pirms premjera Aigara Kalvīša (TP) demisijas valdība pieņēma lēmumu būvēt kuģus Latvijā. V.Meļņiks tobrīd bija A.Kalvīša ārštata padomnieks. Oficiālā kuģu būves līguma parakstīšana kļuva par vienu no pirmajiem jaunā aizsardzības ministra V.Veldres darbiem. Viņa padomnieks bija tobrīd jau bijušais NBS komandieris G.A.Zeibots. Viņam bija nācies pamest armijas komandiera amatu pēc divu izpletņlēcēju nāves 2006.gada vasarā, kad atklājās virkne nekārtību NBS. A.Slakteris paturēja viņu kā savu padomnieku, šajā amatā G.A.Zeibotu «pārmantoja» arī V.Veldre.
Kad šī gada jūnijā A.G.Zeibots kļuva par RKB padomes locekli, AM
vērsās Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) un lūdza
pārbaudīt iespējamo interešu konfliktu.
Žurnālistes Guntas Slogas pētījumu "Zeibota kuģu rūpals zem lupas" lasiet piektdienas laikrakstā Diena