Tā aģentūrai BNS sacīja Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš, komentējot izskanējušas bažas par dārgo ierīču it kā nespēju strādāt -10 grādu un lielākā salā.
Latvijā četru CP rīcībā esošo fotoradaru "MultaRadar C" tehniskajā instrukcijā norādīts, ka tie ir izmantojami un bez problēmām darbojas vismaz -10 grādu salā. Tomēr tas nenozīmējot, ka aukstāki laikapstākļi kaitētu fotoradaru darbībai.
"Radari darbosies arī pie -35 grādiem, jo to daļas ierīces iekšpusē sasilst," sacīja Zivtiņš, piebilstot, ka pirms fotoradaru iegādes speciāla uzmanība pievērsta tam, kā tie darbosies ziemas spelgonī.
Zivtiņš arī norādīja, ka katram radaram ir divi darbību nodrošinošie akumulatori. "Viens rezervē, ja nu otrs atsaka darbību," sacīja CP priekšnieks. Defekts, kas var rasties aukstuma iespaidā ir fotoradara lēndarbība, tomēr tā nekādi neietekmētu ierīces funkciju - konstatēt un fiksēt braukšanas ātruma pārkāpējus.
Savukārt apstākli, ka pārkāpumu, kas fiksēts pie zemākas temperatūras nekā -10 grādi, varētu apstrīdēt tiesā, Zivtiņš komentēja īsi - "tiesības apstrīdēt pārkāpumu ir katram".
Jau vēstīts, ka fotoradari aukstā laikā, iespējams, nespētu darboties, jo to izmantošanai ieteicamā gaisa temperatūra ir no plus 50 līdz mīnus 10 grādiem, trešdien rakstīja "Latvijas Avīze". Rīgas Tehniskās universitātes Autotransporta institūta lektors Ēriks Vonda izstudējis fotoradara tehniskos datus, bet nav atradis informāciju, ka tas būtu piemērots sliktiem laika apstākļiem.