Zivtiņš aģentūrai BNS norādīja, ka dzērājšoferu sodīšana ir jāpastiprina, jo šogad Latvijā aizturēti jau 6643 dzērājšoferi, no tiem 872 izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus un 218 cilvēki alkohola reibumā gājuši bojā.
Tomēr, paredzot daudzkārt augstāku naudas sodu par auto vadīšanu dzērumā, jāparedz precīza naudas sodu gradācija, piemēram, līdz 1,5 promilēm 500 latu, bet virs - 5000 latu, sacīja Zivtiņš.
Jāpastiprina arī preventīvie pasākumi, jāveic mērķtiecīgs policijas darbs un jāievieš spectehnika, kā arī jāpalielina naudas sodi, teica CP priekšnieks. "Latvija citu Eiropas valstu vidū aizvien ir pēdējā vietā satiksmes drošības ziņā," viņš vēl piebilda.
Jau vēstīts, ka satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) trešdien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē nāca klajā ar vēlmi piemērot maksimālo sodu 5000 latu apjomā par auto vadīšanu dzērumā, kā arī dzērājšoferiem atņemt tiesības uz mūžu.
Ministrs ir šokēts par to, ka pēdējā gada laikā policisti pieķēruši apmēram 10 tūkstošus dzērājšoferu, un, lai problēmu risinātu, maksimālo Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteikto naudas sodu ierosināja palielināt no 500 līdz 5000 latiem, paredzot arī saglabāt esošo likuma normu par administratīvā aresta piemērošanu.
Savukārt, ja šoferis automašīnu vadījis reibumā virs vienas promiles, atņemt arī autovadītāja tiesības uz mūžu, bet ja reibums bijis mazāks - uz pieciem gadiem.
Priekšlikumus šādu grozījumu veikšanai Šlesers uzdevis veikt Ceļu satiksmes drošības direkcijai.