Šādu ainu iezīmējis pēc Rīgas domes satiksmes departamenta pasūtījuma veiktais ASV uzņēmuma Parsons Brinckerhoff pētījums. Eksperti norāda - tas nozīmē, ka vērienīgo Daugavas kreisā krasta apbūves ieceru atbalstītājiem jānolaižas no mākoņiem. Kādā no tuvākajām domes satiksmes un transporta lietu komitejas sēdēm ar pētījumu iepazīsies arī deputāti. Parsons Brinckerhoff eksperti prognozē, ka lielākās problēmas rastos Daugavgrīvas ielā un tās krustojumā ar Kr.Valdemāra ielu, Raņķa dambī, Uzvaras bulvārī, Valdeķu un Tadaiķu ielas krustojumā, Vienības gatves un Ģimnastikas ielas krustojumā. Veicot transporta scenāriju modelēšanu, eksperti ņēmuši vērā attīstības departamenta datus par tuvākajos gados plānoto apbūvi Daugavas kreisajā krastā. Tāpat viņi pieņēmuši, ka līdz 2012.gadam tiks uzbūvēts Hanzas un Zemgales tilts, realizēts Vienības un K.Ulmaņa gatves divlīmeņu šķērsojuma projekts un veikta plānotā ielu paplašināšana un luksoforu sistēmas pilnveidošana. Tas nozīmē, ka gadījumā, ja Hanzas un Zemgales tiltus neuzbūvēs līdz 2012.gadam, situācija varētu būt vēl sliktāka. Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa norāda, ka uzņēmumam lūgts izpētīt situāciju arī šādā variantā. Transporta izpētes un plānošanas firmas IMINK vadītāja Ija Niedola stāsta, ka pētījums rāda kritisku situāciju: "Viens glābiņš ir Ziemeļu šķērsojums pār Daugavu, otrs - kravu transporta trase, Daugavgrīvas dublējošā maģistrāle." Viņa uzsver, ka uzmanīgi jādomā par apbūves apjomiem: "Tā kā arhitekti tagad plāno Daugavas kreisā krasta attīstību, tie ir sapņi. Vajag attiekties ar lielāku cieņu pret inženieru pamatojumiem, ne tikai veidot panorāmu." Par pilsētas apbūvi atbildīgais attīstības departaments pagaidām pētījuma rezultātus nekomentē, jo nav ar tiem iepazinies. Nākotnes satiksme Pārdaugavā satrauc arī tur mītošos uzņēmumus, piemēram, a/s Hansabanku. Tās preses sekretārs Ivars Svilāns teic: "ir labi, ka par šīm problēmām sāk runāt jau tagad un vēl ir laiks ko vērst par labu." Hansabanka uzskatot, ka jāuzbūvē Ziemeļu šķērsojumu, kā arī katram uzņēmumam, kas atrodas Pārdaugavā vai grasās uz turieni pārcelties jādod sava artava satiksmes problēmu risināšanā kaut ar nelielām praktiskām lietām, piemēram, jāierīkot speciālas velonovietnes un ģērbtuves darbiniekiem. ***
Ieteiktie risinājumi
Jāsamazina iecerētās būvniecības apjomi
Jāpalielina Daugavgrīvas iela
Jāsamazina auto novietošanas iespējas
Jāizpēta, vai nevajag jaunu maģistrāli rietumu pusē
Sabiedriskā transporta tīkls jāveido prioritārāks par auto
Jāizveido maksas iebraukšanas zona
Jāizveido park& ride (novieto un brauc) tīkls
Avots: Uzņēmuma Parsons Brinckerhoff pētījums