Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Ar e-talonu atļaus braukt maršrutu sakritības robežās

Sākotnējais uzstādījums — līdz ar etalona ieviešanu aizliegt izmantot viena maršruta mēnešbiļetes citos transportlīdzekļos maršrutu sakritības robežās, pret ko iebilda daudzi rīdzinieki, — tagad ir mainīts. Arī turpmāk šāda pārvietošanās būs atļauta, tiesa, ievērojot vairākas prasības. Attiecībā uz pašu elektroniskās biļetes ieviešanu šonedēļ sākti vienkāršākie norēķini — papīra biļešu pārdošana pie tramvaja un trolejbusa vadītājiem.

Taču martā un aprīlī vēl būs lietojamas papīra mēneškartītes un vienreizējās braukšanas biļetes, tikai autobusos no 1.aprīļa būs jānorēķinās elektroniski.

Deputāti nobalso par

Gada sākumā Rīgas satiksme (RS) darīja zināmu, ka vairs neļaus, piemēram, ar 11.tramvajam paredzētu mēnešbiļeti braukt arī ar 6.tramvaju posmā no Centrālās stacijas līdz Bērnu pasaulei, kurā abu transportu maršruti sakrīt. RS skaidroja, ka šī norma ir netaisnīga, jo ļauj aptuveni 4—5% pasažieru baudīt "cenas priekšrocības", kā arī neļauj RS gūt daļu ieņēmumu. Taču pirms pāris nedēļām, skatot jaunos sabiedriskā transporta lietošanas noteikumus, tas nebija šķērslis domniekiem atbalstīt deputāta Mihaila Kameņecka (SC) priekšlikumu par šīs normas saglabāšanu.

Pasažieriem, kas brauks maršrutu sakritības robežās, jāņem vērā vairākas lietas: pirmkārt, viena maršruta mēnešbiļetes pirmā reģistrācija obligāti jāveic pamata maršruta transportlīdzeklī (tajā, kura numuru tagad pasažieri raksta uz papīra mēnešbiļetes), jo tieši tā tiks noteikts maršruts, kuram mēnešbiļete būs derīga. Otrkārt, iekāpjot paralēlajā maršrutā, cilvēkam nevajadzēs braucienu reģistrēt (to tik un tā nevarēs izdarīt), jo, ja etalonā būs vēl arī samaksāta atsevišķo braucienu biļete, reģistrējot tiks noskaitīts viens brauciens. Treškārt, kontrolieris pārbaudot redzēs, vai brauciens ir konkrētā marštuta sakritības robežās.

RS šāda kārtība neapmierina, jo būs problēmas ar pasažieru uzskaiti, kas nepieciešama, lai attīstītu maršrutus, saka RS pārstāve Iluta Bērziņa.

Biļetes grib mazākas

Lai gan RS elektronisko norēķinu ieviešanu aizkavēšanos skaidro ar piesardzību, laikraksts Telegraf pagājušajā piektdienā to pamatoja ar bojātām ierīcēm, proti, karšu lasītāji nestrādā, jo atskaita no kartēm nepareizu naudas summu, turklāt tramvajos uzstādītie aparāti atslēdzas, tiklīdz transports tiek atvienots no elektrotīkla. "Tā ir absolūti sagrozīta un nepatiesa informācija no nezināmiem informācijas avotiem," saka I.Bērziņa. Praksē iekārtas ceturtdien sākuši testēt RS darbinieki, tādēļ jau piektdien varētu būt zināmi pirmie rezultāti.

Šonedēļ tramvaju un trolejbusu vadītāji sāka pārdot jaunās papīras biļetes, kas turpmāk būs derīgas vienreizējai braukšanai transportlīdzeklī, kurā tās nopirktas. Vairāki lasītāji vaicā, kāpēc tās ir tik lielas, ja reiz biļešu maiņa tika argumentēta ar resursu, to skaitā papīra, taupīšanu. I.Bērziņa piebilst, ka RS jau lūgusi ražotāju izvērtēt iespējas drukāt mazākas biļetes.

Vecās vienreizējās braukšanas biļetes par 40 santīmiem iepriekšpārdošanā varēs iegādāties līdz šā gada 31.martam. I.Bērziņa apliecina, ka tirdzniecības vietas papīra biļetes vēl pasūta, bet atzīst, ka atsevišķās pārdošanas vietās to varētu nebūt, jo ne visas tirdzniecības vietas tās pasūtīs iepriekšējā apjomā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas